Ny smaksättare från Kikkoman!

Ny smaksättare från Kikkoman!

Poke bowl
Att poke bowl har slagit till ordentligt de senaste åren har nog inte undgått många och den nyttiga måltiden har verkligen kommit hit för att stanna. Poke bowl uppstod som en enkel ta tillvara-idé bland hawaiianska fiskare - de fiskbitar som blev över av dagens fångst marinerades och lades på en bädd av ris. Genom åren har rätten spridits och utvecklats på sin färd åt olika håll över Stilla havet, inte minst till Kalifornien, där den plockats upp som hälsorätten nummer 1. Den modifierade varianten består idag ofta av lax, avokado, betor, mango, ingefära, sojabönor, ris, kimchi och nötter. Man kan med lätthet leka och experimentera hur mycket som helst med poke bowls och därför anpassa den efter vad man tycker bäst om. Rätten är ett perfekt alternativ om du vill ha något fräscht, gott, nyttigt och mättande. Här möts fast food och hälsosam mat i en utmärkt kombination.

Kikkoman Poke Sauce
Kikkoman Poke Sauce är den perfekta smaksättaren att ringla över poke bowlen och rätten når genast nya dimensioner. Användningsområdena för såsen stannar dock inte här utan den passar även utmärkt till marinader, grytor och wokade grönsaker till exempel.

Poke Sauce är tillverkad av Kikkoman sojasås och sesamolja och har en mild, delikat smak med en nyans av citron och chili. Den ringlas smidigt över maten tack vare dess trögflytande konsistens och den är dessutom lätt att anpassa både till vegetarisk och vegansk matlagning.
 - Vi är väldigt glada och stolta över den här lanseringen! Kikkoman visar ännu en gång på hög kvalitet och innovation med en produkt som verkligen kommer att tillföra marknaden och det skandinaviska köket något, då den är helt unik i sitt slag, säger Tilda Jönsson, Produktchef för Kikkoman Sverige.

Poke Sauce finns i dagsläget på ICA och Coop.För mer inspiration och recept, kika på www.taframdetbasta.com. Läs även mer om Kikkomans alla produkter på: www.kikkoman.se.

För mer information samt produktprover vänligen kontakta: Tilda Jönsson, Produktchef, telefon +46 704 82 87 69, tilda.jonsson@arvidnordquist.se.

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska länder och försäljningen uppgick 2018 till 3 MSEK. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister ett spännande kvalitetssortiment av livsmedel och drycker samt har ett eget kafferosteri som producerar Classic kaffe, ett känt och väl etablerat varumärke i Sverige. Antalet medarbetare är 260 st.