Arvid Nordquist lanserar Fläderkulle – ett friskt grönt te

Arvid Nordquist lanserar Fläderkulle – ett friskt grönt te

Arvid Nordquist utökar sitt ekologiska te-sortiment med nyheten Fläderkulle. Fläderkulle är ett friskt grönt te med smak av citrus och fläderblom som finns i butik from v.33.

Häng med på ett smakäventyr inspirerat av den skandinaviska naturen. Sedan lanseringen 2020 har Arvid Nordquist te haft en stark årlig tillväxt och Fläderkulle är den sjätte produkten i te-portföljen.

- Vårt koncept Skandinavisk Twist har tagits emot väl av konsumenten och efterfrågan på fler smaker är stor. Vi vet att citron är en populär smak inom segmentet grönt te, där vi tillsammans med fläder får en god och unik smakkombination, säger Clara Elmquist, Nordic Brand Manager på Arvid Nordquist.

År 2020 lanserade Arvid Nordquist sitt ekologiska te-sortiment med smaker man kan relatera till, med en skandinavisk twist på utvalda frukter, bär och kryddor. Detta speglas både i smakkombinationerna, namnen på produkterna och i designen. Te-portföljen erbjuder teer inom de största segmenten; svart, grönt, rött och örtte. Sedan tidigare finns ett grönt te, vilket är storsäljaren Äppellund som är ett balanserat grönt te med smak av äpple och honung.

- Vår uppskattade smak Äppellund får nu en kompis i hyllan som blir ett bra tillskott till portföljen rent smakmässigt. Njut av Fläderkulle som är ett friskt grönt te med smak av citrus och fläderblom, fortsätter Clara Elmquist.

Grönt te är något känsligare och ska helst bryggas på vatten som inte är varmare än 80 grader för att bevara antioxidanter, samt för att teets smaker ska komma till sin rätt. Låt teet dra max 3 minuter annars riskerar det att bli beskt. Tepåsen är plastfri och komposterbar, så du kan slänga den direkt i komposten eller sortering för matavfall.

Alla Arvid Nordquist teer är ekologiska och 100% klimatkompenserade, likaså Fläderkulle. Eftersom teerna är ekologiska är all smaksättning naturlig. Det förekommer dvs. inga artificiella tillsatser för varken arom, färg eller konservering.

Sedan tidigare finns Skogsglänta, Äppellund, Lakritstäppa, Blåbärssnår och Sommarstig i Arvid Nordquists te-sortiment i dagligvaruhandeln. Fläderkulle hittar du på ICA, Coop, Willys och Hemköp from v.33.

Tips! Häng på trenden och testa kallbryggt te som drinkbas. Prova vår senaste tedrink Tea Sour Mocktail med smak av citron och fläderblom där vi använt Fläderkulle som bas.

Arvid Nordquist kaffe rostas fossilfritt i det egna rosteriet i Solna och består alltid av 100% Arabicabönor som dessutom är 100% hållbart certifierade med hänsyn till människa och miljö, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har en målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder. Läs mer på www.arvidnordquist.se