Arvid Nordquist utses till Sveriges starkaste kaffevarumärke i Evimetrix Sweden Brand Awards 2023.

Arvid Nordquist – Sveriges starkaste kaffevarumärke

Det är fjärde året i rad som Arvid Nordquist utses till Sveriges starkaste kaffevarumärke i Evimetrix Sweden Brand Awards. Priset baserar sig på konsumenternas uppfattning och är resultatet av en konsumentundersökning som Evimetrix har genomfört bland ca 4500 konsumenter som uttalar sig om 400 varumärken i 34 kategorier.

”För fjärde året är Arvid Nordquist Sveriges starkaste varumärke i kaffekategorin i Evimetrix Swedish Brand Award, enligt konsumenten. Stort grattis! Förutom Arvid Nordquist var det Zoegas och Gevalia som var nominerade” säger Peter Wissing, projektledare for undersökningen på Evimetrix.

”Vi är så glada och stolta över utmärkelsen. Att konsumenterna är nöjda och uppskattar vårt kaffe och varumärke ger massa energi att fortsätta utveckla arbetet med smak, kvalitet, hållbarhet och kommunikation”, säger Jenny Nilsson, Marknadsdirektör Kaffe & Te på Arvid Nordquist.

Varumärkesstyrkan, som utgör grunden för utmärkelsen Evimetrix Swedish Brand Award, bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Genom att väga de här två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek och det ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till både hur omtyckt och hur välkänt ett varumärke är.

Totalt är det 1016 konsumenter som uttalat sig om 13 varumärken i kaffekategorin.

Arvid Nordquist kaffe rostas fossilfritt i det egna rosteriet i Solna och består alltid av 100% Arabicabönor som dessutom är 100% hållbart certifierade med hänsyn till människa och miljö, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har en målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder. Läs mer på www.arvidnordquist.se