Chef´s espresso, senaste nyheten i Arvid Norquists Chef´s serie skapad för verksamheter inom restaurang och café, Vending, Office Supply, Industry, Travel & Retail.

Chef´s espresso – En nyhet framtagen tillsammans med svenska kocklandslaget!

Chefs espresso är en ljusare espressorost med friska toner av exotisk frukt och en härlig doft av karamell som rundar av smaken på espressokaffet. Gjord på 100 % ekologiska arabica bönor.

2022 startade ett unikt samarbete mellan Arvid Nordquist och svenska kocklandslaget som tog fart då bryggkaffet Chef’s Blend lanserades och snabbt blev en populär produkt i det professionella sortimentet.

Chefs Espresso är nu den andra produkten i Arvid Nordquists Chef´s-serien som är speciellt framtagen av Arvid Nordquist tillsammans med Svenska Kocklandslaget.

Det känns riktigt kul att jobba med svenska kocklandslaget igen och utöka sortimentet i Chef´s serien. Chef´s Espresso är en produkt som bara måste provas, då dess karaktär är unik inom espressosegmentet, säger Ina Bråsäter, Nordic Channel Marketing Manager Arvid Nordquist.

Arvid Nordquists inköpsteam har tillsammans med branschens bästa kockar med stor omsorg valt ut de finaste arabicabönorna och utvecklat det unika smakreceptet. Bönorna har i sin tur rostats varsamt på vårt fossilfria rosteri i Solna.

Vi ville utveckla en produkt tillsammans som ska smaka lika bra i koppen som på menyn, fortsätter Ina Bråsäter.

Hela chef´s serien som består av chef´s blend och chef´s espresso är Rainforest Alliance-certifierade och EU-ekologiska samt 100% klimatkompenserade och fossilfritt rostat. Serien kommer under våren att lanseras brett, både i Sverige, Norge och Finland.

Arvid Nordquist Out of Home

Arvid Nordquists försäljningskanal Out of Home riktar sig till verksamheter inom restaurang och café, Vending, Office Supply, Industry, Travel & Retail. Våra samarbetspartners är återförsäljare och grossister inom dessa kanaler – partners där vi har ett nära samarbete och tillsammans utvecklar affärer.

Kontaktuppgifter Arvid Nordquist Out of Home

Ina Bråsäter, Nordic Channel Marketing Manager Arvid Nordquist