Gör ditt kök personligt med kaffemaskinen

Gör ditt kök personligt med kaffemaskinen

I de allra flesta hushåll används kaffemaskinen flitigt. Både kaffet och maskinen är idag självklara delar av kökets inredning och med hjälp av Arvid Nordquists kapselmaskiner kan du enkelt mixa och matcha med färger för att lyfta fram din personlighet i köket. Arvid Nordquist visar upp hela OneCup kapselkonceptet på inredningsmässan Formex i Stockholm 15-18 augusti.

Temat för Formex, den största mötesplatsen för nordisk inredningsdesign, i år är Eclectic Touch. Tidsandan säger ja till den självmedvetne mixaren. Säsongens tema är bekräftande & tillåtande, och visar ett harmoniskt lapptäcke av möbler och objekt med olika uttryck.

- Mässtemat lockar till lekfullhet och våra kapselmaskiner är uttrycksfulla färgklickar som kan göra skillnad i ditt kök, säger Erica Bertilsson, marknadschef Arvid Nordquist kaffe.

Årets trend uppmanar att mixa och matcha, matt mot blankt, starkt mot neutralt, konventionellt mot originellt. Arvid Nordquist kapselmaskiner OneCup ger samma möjlighet. Du kan leka dig fram, ge ditt kök och din kaffemaskin en ännu starkare karaktär genom olika maskiner och utbytbara sidodekaler.

Arvid Nordquist OneCup är ett unikt helhetskoncept med kapselmaskiner och kapslar. De är snygga, stilrena och med möjlighet att ändra panelfärgen på maskinen efter tycke och humör. Designdekalerna finns i färgerna Turquoise, White, Black, Pink, Lime Green, Striped and Intense Red. OneCup ger på en smakfull njutning enkelt och snabbt, och bjuder på fem sorters kaffe samt choklad och te. Kapslarna finns i elfackhandeln, välsorterade dagligvarubutiker och webbshop.

OneCup finns även representerat på inspirationsytan Eat, Meet, Enjoy i hall B, där det finns möjlighet att koppla av och njuta av kocken Mikael Bergstens noga utvalda meny.

Arvid Nordquist är idag ensam leverantör i Norden av ett helt sortiment av ekologiska och Fairtrade-märkta kapslar som dessutom är 100% klimatkompenserade.

Läs mer om Arvid Nordquist Classic på www.arvidnordquist-classic.se

För pressbilder, gå in på www.arvidnordquist.se se press och bildbank.
För mer information, kontakta gärna: Erica Bertilsson, Marknadschef Arvid Nordquist-Classic, tel. 08 799 18 80, 0708 761 880, erica.bertilsson@arvidnordquist.se