Nordic Light - En ljusrostad nyhet från Arvid Nordquist

Nordic Light - En ljusrostad nyhet!

Nordic Light är ett ljusrostat kaffe med elegant karaktär och fruktiga toner i form av citrus. Kaffet har en härlig syra, nyansrik smak av apelsin och doftar milt av kola som också rundar av smaken på kaffet.

Trenden och intresset för ljusrostat kaffe har vuxit markant i Sverige efter att länge varit populärt i Finland och Norge. Med inspiration från våra grannländer är nu Nordic Light det senaste tillskottet och breddar Arvid Nordquists professionella portfölj in i det ljusrostade segmentet.

När kaffet rostas ljusare så får man fram mer av kaffets egenskaper. Smaken är aromatiskt, med en välbalanserad syra och fruktig sötma som är jättegod! Det känns väldigt spännande och kul att den professionella marknaden nu ska få smaka och uppleva det. säger Ina Bråsäter, Nordic Channel Marketing Manager Arvid Nordquist

Nyheten, Nordic Light består till 100% av ekologiska arabicabönor som är Fairtrade-certifierade. Kaffet är även 100% Klimatkompenserat och fossilfritt rostat. Den ljusrostade nyheten finns både som hela bönor och malda bönor och ingår i Arvid Nordquist professionella serie, Coffee Lounge. Nordic Light kommer att vara tillgänglig i hela Norden.

Arvid Nordquist Out of Home

Arvid Nordquists försäljningskanal Out of Home riktar sig till verksamheter inom restaurang och café, Vending, Office Supply, Industry, Travel & Retail. Våra samarbetspartners är återförsäljare och grossister inom dessa kanaler – partners där vi har ett nära samarbete och tillsammans utvecklar affärer.

Kontaktuppgifter Arvid Nordquist Out of Home

Ina Bråsäter, Nordic Channel Marketing Manager Arvid Nordquist

073 944 16 98, ina.brasater@arvidnordquist.se

Arvid Nordquist kaffe rostas fossilfritt i det egna rosteriet i Solna och består alltid av 100% Arabicabönor som dessutom är 100% hållbart certifierade med hänsyn till människa och miljö, allt för bästa smakupplevelse. Arvid Nordquist har en målsättning att minska miljöpåverkan i hela värdekedjan, för den påverkan som trots allt återstår klimatkompenserar företaget till 100 % genom trädplantering i kaffeodlande länder. Läs mer på www.arvidnordquist.se