NYHET Ekologiska och Fairtrade-märkta kaffekapslar

NYHET Ekologiska och Fairtrade-märkta kaffekapslar

Arvid Nordquist lanserar som första leverantör i Sverige en hel serie av ekologiska och fairtrade-märkta varma drycker för kapselmaskin – Arvid Nordquist OneCup. En mogen och kraftfull smak är karaktäriserande för hela produktlinjen som innehåller espresso, bryggkaffe, latte, choklad och te. Kapslarna är också 100% klimatkompenserade hela vägen från odling till butikshylla. Kapslarna passar Arvid Nordquists kapselmaskin.

- Vi har länge sökt ett kapselsystem som kan leverera en smakkvalitet i toppklass. Efter att ha sökt jorden runt och testat många system, är vi glada att vi kan erbjuda en produkt som gör att man kan njuta av sin smakupplevelse, säger Erica Bertilsson Marknadschef för kaffe Arvid Nordquist.

Arvid Nordquist experter har arbetat fram samtliga smakkaraktärer och bönorna till de olika kaffeprodukterna kommer från Arvid Nordquists utvalda kaffefarmer som samtliga är fairtradecertifierade och odlar ekologiskt. - För te och choklad, har vi tagit hjälp av vår samarbetspartner K-fee när det gäller val av råvara, fortsätter Erica.

Arvid Nordquist kapselmaskin och kapslar kommer finnas i butik från och med hösten samt på företagets webbshop. Som extra tillbehör till kapselmaskinen finns paneldekaler som ger möjlighet till att färgsätta sin maskin i en mångfald av färger.

C:a priser: Kapslar 60-65 kr per förpackning (16 st), Kapsel maskin 1 490 kr.

För mer information, kontakta:

Erica Bertilsson, Marknadschef Arvid Nordquist kaffe, tel. 08 799 18 80, 0708 761 880, erica.bertilsson@arvidnordquist.se