Ekologiska Candidato i uppdaterad design

Ekologiska Candidato i uppdaterad design

Candidato Ecologico görs på den populära spanska druvan tempranillo. Vinet har en generös doft av körsbär, plommon, russin, sötlakrits & vanilj. Smaken är kryddig och bärig med frukt & fat i harmoni.

De ekologiska druvorna odlas på vingårdar i Castilla La Mancha men tillverkningen sker i Rioja under ledning av chefsvinmakaren Lauren Rosillo på Familia Martinez Bujanda. Vinet lagras på amerikanska ekfat, som är 4-5 år gamla och använts av den högkvalitativa producenten Finca Valpiedra, i upp till en månad.

Candidato Ecologico är veganskt och passar mycket bra till vegetariska rätter, buffé och grillat men även till ostar och ljust kött.

Den nya designen på PET-flaskan bör finnas ute i butik nu och boxen beräknas byta design i mitten av juli.

Candidato Ecologico
Nr 22335, 59 kr + pant/189 kr

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Vi erbjuder ett stort sortiment av vin och öl där endast de drycker som uppfyller Arvid Nordquists sensoriska krav tas in i sortimentet. I Arvid Nordquists portfölj finns även vårt egenrostade kaffe, livsmedel och sedan 2016 även non food-produkter. Vi är idag 286 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet. Läs mer på www.arvidnordquist.se