Hartwall Original Long Drink

Finsk klassiker finns nu hos The Bishops Arms

Inför sommaren lanseras Hartwall Original Long Drink på samtliga The Bishops Arms pubar. Den finska ginbaserade blanddrycken utökar nu The Bishops Arms redan breda sortiment av premiumdrycker.

- Vi känner oss otroligt glada att The Bishops arms valt att lansera Hartwall Original Longdrink hos alla sina pubar. Produkten skapades redan 1952 och är gjord med finskt premiumgin och grapefruktsoda och eftersom The Bishops alltid haft ett sortiment med högkvalitativa produkter känner vi att Original Long Drink verkligen kommer passa in där, säger Thomas Angeria, Key Account Manager.

Hartwall Original Long Drink kommer erbjudas på fat på 24 av The Bishops Arms 40 pubar medan de övriga erbjuder drycken på flaska eller burk. The Bishops Arms och Hartwall Original Long Drink bär båda på en stolt historia. “The national drink of Finland”, som drycken kallas, uppfanns inför OS 1952 i Helsingfors och är den mest sålda blanddrycken i Finland. The Bishops Arms är en kedja med kvalitativa gastropubar som grundades 1993 med starka inslag av den brittiska pubkulturen.

Nu finns möjligheten att avnjuta den finska blanddrycken i klassiska publokaler hos The Bishops Arms, eller på en av deras soldränkta uteserveringar om så önskas. The Bishops Arms serverar även mat, alltid tillagad på lokala råvaror.

Missa inte: Vinn fina priser genom att tävla i The Bishops Arms digitala quiz om Hartwall Original Long Drink!

#LonkiXBishops