Grande Recolte Rosé från Provence i ordinarie soritment

Grande Recolte Rosé från Provence i ordinarie soritment

På vårkanten förra året lanserades Grande Recolte Rosé i beställningssortimentet. Den fyrkantiga flaskan från Provence blev snabbt populär och nu finns vinet i ordinarie sortimentet på cirka 300 butiker runt om i landet.

Vinhuset Château de Berne värnar man om att framhäva det ursprungstypiska från naturen tillsammans med innovation och expertis. Det är kombinationen av dessa faktorer som gör vinerna unika i sitt slag när det gäller smak och balans. Något som märks väl i Grande Recolte, där den ursprungstypiska stilen tydligt lyser igenom. Vinet har en doft av persika, aprikos, röda vinbär och örter. Det här är en kraftfull rosé med en frisk, fyllig palett, välbalanserad syra och lång eftersmak.

På Chateau de Berne har man gjort vin sedan 1750 och deras viner har belönats med inte mindre än 30 utmärkelser och priser i några av världens mest prestigefulla vintävlingar. Egendomen har 292 hektar för vinodling och man arbetar ständigt för att ta fram det bästa ur områdets druvor och skapa den bästa kvaliteten.

Château de Berne är även ett välbesökt vinslott med ett tillhörande femstjärnigt hotell, spa-anläggning och några trevliga restauranger.

Art.nr: 75286

Sortiment: Ordinarie

Druvor: Cinsault, Grenache

Passar som aperitif men även till rätter av fisk samt till kryddstark- och asiatisk mat.

För mer information, kontakta

Cecilia Wellenius, Marknadschef, cecilia.wellenius@arvidnordquist.se, 08-799 18 00

För varuprover, kontakta

Therese Carlsson, Marknadskoordinator, therese.carlsson@arvidnordquist.se