Ny sponsorfilm med Roodeberg

Ny sponsorfilm med Roodeberg

Den 12 april kommer den nya sponsorfilmen för ett av systembolagets mest sålda vin, sydafrikanska Roodeberg, att visas på TV. I samband med det förändras även förpackningsdesignen till stramare, elegantare med klassisk inriktning och med större fokus på vinets “hem” La Concorde.

Det sydafrikanska vinet Roodeberg syns denna vår i en ny sponsorfilm, en satsning som historiskt sett varit mycket lyckad och fått fler konsumenter att upptäcka klassikern som lanserades i Sverige redan i april 1994. Flaskorna och boxen har fått en ny design och ett nytt budskap som uppmärksammas i filmen. Med start den 12 april kommer vinerna att visas i flertalet Tv-kanaler, producerad av Able Film.

Kärnan i den nya sponsorfilmen är vinets hem, La Concorde som lyfts fram och nu syns tydligt på samtliga produkter. Budskapet är goda minnen och historier med Roodeberg.
– Vi har i samarbete med vinproducenten KWV utvecklat designen i en stramare, elegantare och mera klassisk riktning och lyfter fram vinets hem ”La Concorde” i Sydafrika. Roodeberg har funnits i mer än 60 år och sedan 1994 på Systembolaget, ett vin som klarat av tiden med stor värdighet och har många historier att berätta, säger Alexander Jerräng, Nordic Brand Manager Roodeberg och KWV, Arvid Nordquist HAB.

Tidigare i år förlängde KWV sitt samarbetsavtal med Arvid Nordquist HAB och detta är första steget i en större satsning på KWVs produkter.

Om vinerna
Roodeberg är ett av Systembolagets mest sålda viner, totalt mer än 1,5 miljoner liter 2010. Sverige är därmed vinets enskilt största marknad.

Roodeberg White, som är speciellt utvecklat för den svenska marknaden har ökat sin försäljning med mer än 100
procent det senaste året.

Roodeberg Box
Druvor: Cabernet Sauvignon, Merlot, Shiraz
Passar till: smakrika och kraftiga rätter av nöt och vilt, gärna en mustig gryta eller grillat.
Art.nr: 7451
Pris: 269kr

Roodeberg
Druvor: Cabernet Sauvignon, Merlot, Shiraz