Årets lansering av Fuller's Vintage Ale

Årets lansering av Fuller's Vintage Ale

Fuller’s vintage ale lämpar sig för lagring 8-10 år och är intressant för ölsamlaren då den produceras i numrerade serier. Årets upplaga lanseras 5 dec och 10 000 flaskor når den svenska marknaden. Framställningen sker med organisk warminister-malt samt bryg­geriets bästa organiska pale ale-malt. Vid buteljering tillsätts lite extra jäst, varför en andra jäsning sker i flaskan. Detta bidrar till en högre alkoholhalt, fylligare och mer kom­plex smak samt förutsättningar för fortsatt lagring på flaska. Ett bärnstensfärgat öl med fyllig, maltig smak med inslag av frukt och en lång och behagligt värmande eftersmak.

Passar till: Här finns så många smaker att upptäcka att den kan njutas som den är. Till mat passar mustiga köttgrytor och vilt, gärna med något sött/fruktigt tillbehör. Även god till en chokladbit efteråt eller till en bit ost.

Fuller’s Vintage Ale lanseras 5 december, art.nr 11706, pris 59 kr, 10 000 flaskor

Alexander Jerräng, Produktchef, alexander.jerraeng@arvidnordquist.se

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister ett spännande kvalitetssortiment av livsmedel och drycker samt har ett eget kafferosteri som producerar Classic kaffe, ett känt och väl etablerat varumärke i Sverige. Antalet medarbetare är 160 st.