Asgari 720U PTZ - Utomhus IP-kamera med PTZ

Med modellen 720U PTZ från svenska Asgari erbjuder Prylstaden ett mycket förmånligt alternativ för den som vill ha full kontroll över kameraövervakningen.

Asgari 720U PTZ är en avancerad IP-kamera för utomhusbruk som via Internet kan användas och fjärrstyras från vilken plats som helst – om det så behövs från andra sidan jorden.

En nätverkskamera är det naturliga valet för den som vill kunna övervaka ett område på distans.

Tack vare att kameran tilldelas en egen IP-adress kan den lätt nås var brukaren än befinner dig. PTZ står för panorering, lutning (tilt) och zoom. Med hjälp av den tillhörande mjukvaran kan användaren manövrera kameran efter behov och på så sätt gå in på detaljer eller välja en översiktlig bild av hela det bevakade området.

Det går också att ställa in kontrast och ljusstyrka.

Asgari 720U PTZ kan nås antingen en bärbar digital enhet, till exempel en smartphone eller en läsplatta, eller från en fast dator.

För de mobila operativsystem iOS och Android finns gratisappar som kan laddas ned via AppleStore respektive Google Play. Kameran kan lätt anslutas till appen genom att den QR-kod som finns på kameran scannas in med hjälp av mobilen.

Den som använder en vanlig dator utnyttjar i stället det medföljande klientprogrammet som finns för både Mac och PC. Programmet hanterar samtidigt upp till 16 kameror i ett nätverk.

Asgari 720U PTZ erbjuder hög grad av kamerakontroll. Exempelvis kan hastigheten på panorering och lutning anpassas i tio steg på en skala mellan 5 och 50 grader per sekund. Den vertikala lutningen kan varieras 90 grader och kameran kan panorera nästan hela varvet runt, 355 grader. Det optiska zoomomfånget är 4 till 9 millimeter.

Bildfrekvensen är 25 bilder i sekunden. Eftersom videokomprimeringen sker via standarden H.264 kan filernas storlek hållas på måttlig nivå med bibehållen HD-kvalitet.

Modellen är utrustad med rörelseaktivering. Känsligheten på rörelsedetekteringen kan ställas in efter önskemål, vilket gör det lättare att undvika falsklarm.

Via Internet kan bilderna ögonblickligen skickas till en FTP-server, något som sker automatiskt om kameran är inställd på det viset. Därmed kan bevismaterial säkras till och med om kameran skulle utsättas för åverkan.

Kameran kan också sända bilder eller varningsmeddelanden till en förvald e-post-adress.

Högsta upplösningen är 1280 x 720 punkter. Därmed kan händelser dokumenteras med imponerande detaljnoggrannhet och chansen att enskilda personer kan identifieras är stor.

Övervakning under den mörka delen av dygnet är av naturliga skäl minst lika viktig som att ha full insyn under dagtid. Därför är Asgari 720U PTZ utrustad med 22 infraröda lysdioder som gör det möjligt att se 15 meter även mitt i natten. Den som vill ha längre mörkerseende än så kan skaffa extern infraröd belysning som är kompatibel med modellen.

Sammantaget lever Asgari 720U PTZ upp till de krav som annars bara kan ställas på långt dyrare kameror för utomhusövervakning.

För fler IP Kameror besök följande Asgariofsweden eller Prylstaden.

Produktinformation:

• Kameratyp: IP-kamera av domemodell (kupolkamera)
  • Bildtagning: 25 bilder per sekund
  • Upplösning: 1280 x 720
  • Videokomprimering: H.264
  • PTZ (panorering, lutning, zoom): Ja
  • Svenskt gränssnitt: Ja
  • App: e-View7 för Android och iOS (kostnadsfri)
  • Mörkerseende: C:a 15 meter med 22 IR-lysdioder (5 mm)
  • Mått: 220 x 128 x 230 millimeter
  • Vikt: 1200 gram

• Samhälle

• iplarm
  • gsmlarm
  • larm
  • hemlarm
  • övervakningskameror
  • övervakning genom 3g nätet
  • trygghetskamera
  • live övervakning utan internet
  • prylstaden
  • ip kameror
  • ip kamera
  • asgariofsweden

Om Prylstaden

Vardagen vore väl mycket tråkigare om det inte fanns konstiga och underbara prylar att roa sig med! Det finns mycket måsten i livet, men man måste faktiskt inte växa upp. Det är därför som Prylstaden finns i Sverige. När vi letar efter de mest fantastiska prylarna, leksakerna, spelen och coolaste grejerna just nu, så söker vi över hela världen. Det är ett underhållande sökande och vi stöter på de mest konstiga och häpnadsväckande saker man kan tänka sig, men vi är därför också mycket selektiva för att kunna presentera de absolut bästa produkterna för våra kunder. Vi letar överallt från Las Vegas till Tokyo och Tashkent efter de senaste festliga produkterna och "den nästa stora nyheten", som vi sedan gör enkelt tillgänglig på vår hemsida. På prylstaden hittar ni produkter långt före de hunnit in på marknaden och det är vårt mål att alltid vara först med de senaste heta prylarna.

Stort fokus på övervakning

Vi på prylstaden har stor fokus på övervakning och tillhandahåller alla de senaste produkterna inom övervakning till de garanterat lägsta priserna. Vi är experter inom övervakning och ger er gärna kostnadsfri rådgivning och konsultation om vilken övervakningslösning ni behöver för att utföra det jobb ni önskar.

Om återförsäljaren

Prylstaden är experter på övervakning. Vi erbjuder alltid de mest aktuella och innovativa produkterna inom dolda kameror och spioneri till Sveriges lägsta priser. Handlar du i vår webbshop, som är certifierad av Trygg E-handel och Svensk Distanshandel, har du alltid 30 dagars öppet köp och 1 års garanti på din beställning. Dessutom arbetar vi med snabba leveranser och en fast fraktkostnad på endast 39 kronor. Vill du ha mer information om produktlanseringar samt ta del av spännande tävlingar, produkttester, erbjudanden och intressanta artiklar ska du besöka vår nystartade blogg, Prylbloggen.