4Minute – Första kvinnliga kpop gruppen att ha egen konsert i Europa

4Minute är en storsäljande Sydkoreansk tjejgrupp som den 25:e maj kommer inta scenen på Debaser Medis som den första kvinnliga gruppen att hålla en solokonsert på europeisk mark.

Gruppen består av medlemmarna Ji-hyun, Ga-yoon, Ji-yoon, HyunA och So-hyun, och har sedan sin debut 2009 kontinueligt prövat gränserna med sin musik och stil. Deras senaste flertalet prisbelönta singel ”Whatcha Doin' Today” visar prov på en helt ny nivå av sofisikation kombinerad med en stor dos humor och sensualitet.

HyunA valdes personligen ut av PSY för musikvideon till monsterhiten Gangnam Style och har även spelat in sin egen version av låten som hittills fått nästan 500 miljoner visningar. HyunA och Rita Ora samarbetade även nyligen i en egen sketch för FunnyOrDie.

Gruppen uttryckte stor entusiasm över att komma till Europa igen och träffa sina europeska fans igen. Gruppen besökte senast Europa 2012 som en del av ett musikprogram på den statliga TV-kanalen KBS.

-  Vi hoppas få se er alla där, uttryckte de med stor glädje i en hälsning inspelad inför konserten.

Mer information:
Elin Törnqvist, press och intervjuförfrågningar
press@kpopnonstop.com

• Music

• psy
  • 4minute
  • k-pop
  • kpop
  • cube entertainment

The concept for Asia Nonstop began with two friends discovering that the demand for Korean pop music (K-pop) was bigger than what was supplied in Stockholm. Stockholm has very few activities focusing on K-pop, even though the interest for Asian culture is growing each year. Together they decided to challenge the increasing demand in order to satisfy people’s interest in Korean music. They started arranging and planning for a K-pop club event, contacting people and companies for support. During the process they came across people who, not only wanted to help them, but join them and realize this event.