ASICS GT-2000 8 – EN NY OCH FÖRBÄTTRAD VERSION FÖR ÄNNU MJUKARE LANDNING

Nu släpper ASICS den 27:e utgåvan av en av företagets storsäljande skor – GT-2000 8. Den har varit en pålitlig träningspartner för pronerande löpare i nästan 30 år och fortsätter nu att leverera både skydd och prestanda.

Med ASICS unika arbetssätt sätts människan i fokus. Forskning, teknologisk innovation och en strävan efter högsta kvalitet har lett till att GT-2000-serien hela tiden kunnat förbättras utan att ge upp något av modellens karakteristiska stabilitet och goda respons.

Den senaste utgåvan visar just detta, med ett förbättrat sulmaterial och all dämpning som krävs för en mjuk och skön landning. Nya GT-2000 har gjorts något lättare än sin föregångare för att kunna ge ännu bättre respons. Samtidigt gör skons viktiga DYNAMIC DUOMAX-teknologi att den behåller sin stabilitet.

Den amerikanska medeldistanslöparen Johnny Gregorek, berättar:
– GT-2000 har varit min favoritsko sedan jag gick i high school och det är fortfarande den jag använder på mina morgonrundor. Den är mångsidig men tillräckligt lätt för att jag ska kunna springa snabbt om jag behöver. GT-2000 ger dämpning och stöd för att minska belastningen på foten. Samtidigt är den så slitstark att jag får ut många träningsmil av den.

GT-2000 8 kommer att säljas i ASICS butiker och nätbutiker världen över.

NYA OCH FÖRBÄTTRADE FUNKTIONER I GT-2000 8

OVANDEL:

• SÄRSKILT UTFORMAD MESH
  • Stretchig mesh ger perfekt passform genom att töja sig i flera olika riktningar och anpassa sig efter foten.
  • INLÄGGSSULA MED MESH I SPINNFÄRGAT GARN
  • Inläggssulans mesh är tillverkad med en teknik där färgningen inte kräver så mycket vatten och elektricitet samtidigt som koldioxidutsläppen blir lägre – allt för ökad hållbarhet.

YTTERSULA:

• GUIDANCE TRUSSTIC SYSTEM-TEKNOLOGI
  • Under skons fotvalv finns en termoplastisk detalj som ger bättre stabilitet och lägre vikt samtidigt som den får sulan att hålla längre. Tillsammans med GUIDANCE LINE-teknologin ger den också en smidigare övergång i steget, hela vägen från landning till frånskjut.
  • LÄTT, BLÅST AHAR-GUMMI
  • Yttersulans gummi står emot slitage och ger extra dämpning.
  • HÄLTAPP I SUPER-AHAR
  • För att skon ska hålla längre har extra nötningståligt gummi placerats där den utsätts för mest slitage.

MELLANSULA:

• DYNAMIC DUOMAX-TEKNOLOGI
  • Teknologin minskar den belastning på foten som uppstår vid överpronation (när foten rullar inåt i slutet av varje steg) och ger den stöd för en skönare löpupplevelse.

• FLYTEFOAM-TEKNOLOGI i MELLANSULAN
  • Mellansulan blir lättare och mer slitstark än med traditionella mellansulematerial.
  • GEL-TEKNOLOGI FÖR SKJUVNINGSDEFORMATION I FRAMFOTEN
  • Det mjukare materialet i framfoten hjälper mellansulans GUIDANCE LINE-teknologi att hålla foten i rätt läge för ett naturligare steg.
  • I.G.S-TEKNOLOGI (IMPACT GUIDANCE SYSTEM)
  • En designfilosofi som länkar samman olika delar i skon, t.ex. dämpande GEL-teknologi, GUIDANCE LINE och TRUSSTIC-teknologi, för att förstärka fotens naturliga rörelsemönster hela vägen från landning till frånskjut
  • GEL-TEKNOLOGI I HÄLEN
  • Hälens GEL-teknologi består av ett dämpande material som tar upp stöten då foten sätts i marken.