ASICS utmanar världens idrottare i den nya kampanjen ”WANT IT MORE”

”WANT IT MORE” är en direkt uppmaning till alla idrottare att träna ännu hårdare och nå ännu längre. Kampanjens fokus ligger på hur långt idrottare inom alla sporter – och i alla åldrar – är beredda att gå för att nå sina mål. Den har tagits fram som ett led i ASICS globala strategi för att nå en bredare och yngre publik, även utanför löpningen.

”WANT IT MORE”-kampanjen drar igång med ett öppet brev på asics.com/wantitmore som bjuder in både professionella idrottare och motionärer att delta i #wantitmore, en gemenskap för idrottare som delar en stark ambition att nå sina mål.

Från den 1 mars och under resten av 2016 kommer den digitala ”WANT IT MORE”-plattformen inspirera deltagarna att hålla träningsmotivationen uppe med hjälp av två viktiga delar:

Fitter in :15-kampanjen lyfter fram att träning innebär hårt arbete. Den består av en uppsättning femtonsekunders filmer som bygger upp en gemenskap genom att visa hur man på olika sätt kan optimera sin träning för att nå nästa nivå. Filmerna kommer att finnas tillgängliga på ASICS Instagram-konto och innehålla värdefulla träningstips från ASICS ambassadörer, experter och tränare för att inspirera idrottare till att anta nya utmaningar i sin dagliga träning.

Train-offs – att utmana varandra är en viktig del av de flesta sporter. Kampanjen kommer därför också att innehålla ”train-offs” där idrottare – från proffs till inspiratörer och vanliga motionärer – i korta filmer visar hur de tränar, för att sedan sporra varandra till att lägga ut liknande filmer på #wantitmore. Under året kommer ASICS att gå från att visa hur sponsrade elitidrottare utmanar varandra, till att inspirera resten av världen att försöka slå elitens träningsresultat.

Genom att uppmuntra människor, oavsett ålder och fysiska förutsättningar, att pusha sig själva till gränsen av sin förmåga för att bli ännu bättre ger ”WANT IT MORE”-kampanjen uttryck för själva kärnan i ASICS som varumärke. I mer än 60 år har företaget engagerat sigi ungdomars idrottsutveckling genom att ta fram innovativ teknologi som hjälper idrottare att ständigt förbättra sina resultat.

– Med kampanjen vill ASICS inspirera och motivera idrottare till att nå sina mål, säger Paul Miles, Senior General Manager, Global Brand Marketing Division, ASICS Corporation. Vi vet att människan stimuleras till att nå framgångar inom idrotten genom sin längtan efter att hela tiden prestera lite bättre. Med den här satsningen vill ASICS hedra den målmedvetenhet som förenar proffsidrottare med de som kämpar med vardagsträningen, och dela den med resten av världen.

Kampanjen har utformats av 180 Amsterdam. Som regissör valdes den Oscars-nominerade spelfilms- och dokumentärfilmaren Henry Alex Rubin för hans fingertoppskänsla och autentiska sätt att skildra sport.

Instagram: @asicseurope, #wantitmore

ASICS Facebook