Fantastiska färger och dramatiska vyer när ASICS presenterar vår/sommarkollektionen 2016

ASICS nya kollektion med skor och kläder för våren/sommaren 2016 har tagits fram för löpning i varmt väder. För att fotografera den reste ASICS till Marocko, ett land med vacker och varierad terräng.

Kollektionen består av de nya fuzeX- och performance running-serierna, där tuffa grafiska mönster har kombinerats med tekniska tyger som utformats specifikt för löpning. Det gör att båda serierna erbjuder löpare något nytt.

Kombinationen av högpresterande tyger och ett modernt, färgstarkt utseende gör att fuzeX-kollektionen passar alla som ser utmaningar som något spännande.

Med tyger som andas, särskilda värmezoner och UV-skyddande material håller löpare sig svala och torra så att de kan prestera på topp även under extrema sommarförhållanden, som i Marockos Erg Chebbi-öken.

De färgstarka bakgrunderna på Marrakechs gator och Erg Chebbi-öknens sterila miljöer står i lysande kontrast mot fuzeX-linjens livfulla färg och stil, något som efterfrågas av dagens unga löpare i både skor och kläder.

Marockos ödsliga ökenvägar utgjorde en perfekt miljö för fotograferingen av performance running-serien. Svepande foton över landskapet visar var löparna kommer ifrån och hur långt de kan fortsätta i sina högteknologiska kläder och skor.

Modefotografen Derrick Santini har fångat de enskilda kollektionernas färger och rörelser på ett sätt som skickligt visar hur varje serie skapar en egen känsla. Derrick och hans team reste under sommaren 2015 runt i Marocko under en veckas tid för att hitta isolerade, spektakulärt vackra vägsträckor och miljöer för fotograferingen av ASICS senaste kollektion.

Bilderna är fria att använda om källan anges.

DAM:

PLAGG FÄRG