Granomax - den smidigaste handspridaren i världen?

Under 2011 lanserar Aspergo AB en unik handspridare för granulater från Schweiziska Birchmeier.

Gödningskorn och frön för trädgården, sand och salt för gångvägar under vintern eller absorbationsmedel för spill på garagegolv eller vägar. Med den nya Granomax från Birchmeier blir spridningen enklare och mer exakt än för hand, med spade eller med en spridarvagn.

Häng Granomax över axeln och börja sprida. Oavsett om man vill punktbehandla små områden, träd och buskar eller större områden som gräsmatta, gångvägar eller uppfarter så ger Granomax en fin och jämn spridning. Användningsområdena är oändliga.

Spridarhuvudets smarta design ger en jämn spridning i alla situationer. En 5-stegs flödeskontroll ger dig full kontroll över doseringen. Den 6,5 liters stora väskan är dammfri och försedd med dragkedja. Den rymmer ca 5kg gödningsmedel. Det smarta bärsystemet gör det enkelt och bekvämt att justera spridningshöjden.

Upp till 4mm kornstorlek kan spridas och med enkla horisontella rörelser kan ett jämnt spridningsmönster uppnås med bredd upp till 2 meter.

Med Granomax blir spridningen lika enkel som att vattna blommorna.

Beräknad försäljningsstart: januari 2011

För ytterligare information och högupplösta bilder för Er intressegrupp kontakta:

Andreas Bergland, Tel: 0485-12050, email: a.bergland@aspergo.se

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• spridare
  • trädgård
  • handspridare
  • gödningsspridare
  • granulatspridare
  • sandspridare
  • saltspridare
  • fröspridare
  • sanda trottoar
  • salta trottoar
  • göda gräsmattan

Aspergo AB i Borgholm på Öland är ett familjeföretag som i över 30 år producerat och distribuerat trycksprutor för industri och trädgård, där vi nu erbjuder Sveriges största och innovativa utbud av trycksprutor för krävande proffs och konsumetmarknaden. Från vändbara sprayflaskor till stora skumsprutor för fast installation från vårt eget varumärke All Clean och från schweiziska Birchmeier.

Birchmeier är ett schweiziskt bolag som grundades 1876. Produkterna speglar deras över 100-åriga erfarenhet av besprutningsteknik. Företaget har alltid varit en symbol för kvalitet. De producerar robusta och hållbara produkter, som är lätta att underhålla i praktisk drift, samtidigt som en garanti för att produktens reservdelar kommer att finnas tillgängliga i minst 10 år. Det är produkternas långa livslängd, som har visat sig vara populär bland både krävande professionella användare och konsumetmarknaden.

Andreas Bergland

Presskontakt VD 0485-12050