Nichlas Skoog är Sveriges vassaste dörrstängarmontör

Nichlas Skoog är Sveriges vassaste dörrstängarmontör

I maj korade ASSA AB Sveriges absolut vassaste dörrstängarmontör. Vinnaren, Nichlas Skoog, vann överlägset och utsågs till årets Birger.
Under perioden januari till april har ASSA haft ett monteringsmästerskap för låssmeder som tävlat om att installera ASSA ABLOY Dörrstängare på kortast möjliga tid.
Tävlingen har utförts med strikta regler och har varit mycket populär bland de nästan 200 tävlanden runt om i Sverige. Finalen för de 9 snabbaste montörerna gick av stapeln i maj på ASSA ABLOYs enhet i Albstadt i Tyskland.
Vinnaren i monteringsmästerskapet- och som också utsågs till årets Birger blev Nichlas Skoog från Alingsås Lås & Larm som på bara 2 minuter och 15 sekunder monterade ASSA ABLOY Dörrstängare från en komplett dörrstängarförpackning.