Bo Kulhanek till ASSA

Bo Kulhanek till ASSA

− Bo Kulhanek är en mycket duktig säljare som förutom att utveckla affärer också utvecklat flera företag inom branschen, säger Urban Doverholt, vd ASSA AB.

− Vi är mycket glada att få ombord Bo. Bo drivs av att göra affärer och kommer på ASSA att jobba med stora slutkunder och hela ASSAs produktutbud, tillägger Urban Doverholt.

Bo Kulhanek var under 13 år vd för Bewator, ett bolag han började som tekniker i, redan 1978. 1991 började Bo på RCO med att bygga upp RCO´s säljorganisation. Sedan en följde några år på Passtek och därefter blev det Bewator igen 1994, först som försäljningschef och sedan som vd 1995.

− Att äntligen få chansen att arbeta på ASSA blir fantastiskt kul. Jag har lärt känna ASSA under många år som en duktig konkurrent och framåt samarbetspartner, säger Kulhanek och fortsätter;

− ARX har på senare tid blivit det ledande passersystemet i Sverige och ASSA har världens bästa produktutbud. Kombinerat med ett vinnande team. Det är lite av dröm som nu går i uppfyllelse, avslutar Bo Kulhanek.

På fritiden är Bo Kulhanek en passionerad motorcykelåkare och husbilsförare som också joggar och spelar tennis.

För mer information kontakta:

Urban Doverholt, VD ASSA AB, 016-17 70 00

Jan Segerfeldt, Kommunikations- och marknadsföringschef ASSA AB, 08-775 16 38

ASSA utvecklar lås och integrerade säkerhetssystem för dörrmiljöer. ASSA är Sveriges ledande leverantör av lås- och säkerhetslösningar till såväl proffskunder som konsumentkunder.

ASSAs produkter kännetecknas av kvalitet, säkerhet och design.

ASSA ingår i ASSA ABLOY-koncernen som nyligen rankades som ett av världens 100
mest innovativa företag av Forbes.