Inge Lindén, ASSA AB tilldelas Stöldskyddsföreningen, SSFs förtjänsttecken

Inge Lindén, ASSA AB tilldelas Stöldskyddsföreningen, SSFs förtjänsttecken

Idag den 28 maj 2015 utdelades SSF Stöldskyddsföreningens förtjänsttecken i samband med att SSFs årsmöte ägde rum. Förtjänsttecknet delades ut till Inge Lindén, ansvarig för standards och normer på ASSA AB med följande motivering:

Inge Lidén har sedan 1980-talet varit engagerad i arbetet med standardisering inom lås och beslag. Med sitt gedigna kunnande och stora engagemang har hans arbete haft en stor positiv påverkan på utvecklingen och tillämpningen av Europastandarder och normer inom säkerhetsområdet. Genom ett långsiktigt och idogt arbete har Inge Lidén bidragit till att det idag finns förutsättningar för kravställare och slutanvändare att hitta den säkerhetslösning som motsvarar behoven.

- För 21 år sedan instiftade vi ett förtjänsttecken i syfte att hedra och uppmärksamma personer som utfört viktigt arbete som främjar SSF Stöldskyddsföreningens och säkerhetsbranschens ändamål, säger Tomas Norderheim ordförande i SSF:s styrelse och Annika Brändström vd på SSF.

-Jag känner mig stolt och glad över att få SSFs förtjänsttecken. Det är bra att beslagstillverkare och SEM Groups medlemmar uppmärksammas för det arbete och engagemang som läggs ner i arbetet kring svensk standard och SSFs normer för inbrottssäkerhet. Den svenska modellen med många parter som deltar resulterar i stor acceptans för standarder och normer vilket borgar för en fortsatt hög säkerhetsnivå i Sverige, säger Inge.

För mer information kontakta:
Jan Segerfeldt, ASSA AB
Tel: 072- 539 4039