Håll årsstämman på distans med ID-kontroller och e-signering

Ställ inte in årsstämman. Den går att genomföra rätt och riktigt utan att riskera vare sig stämman eller aktieägarnas hälsa. Med hybridmodellen kan aktieägarna delta och rösta online. Komplettera din digitala plattform med ID-kontroller och e-signering.

När svenska bolag i skuggan av Covid-19 går in i stämmotider råder det osäkerhet kring huruvida stämmor överhuvudtaget bör genomföras och hur de bäst genomförs utifrån rådande rekommendationer kring folksamlingar och att minska smittspridning. Ett överhängande alternativ är att skjuta upp stämman. Samtidigt finns det, för de bolag som sonderar det digitala landskapet, fullgoda lösningar att arrangera så kallade hybridstämmor.

Vad är en hybridstämma?
Till skillnad från helt elektroniska stämmor som bara äger rum online är hybridstämmor fysiska stämmor som hålls på orten för bolagets säte men erbjuder aktieägare möjlighet att delta online och på distans via en digital plattform.

Hur fungerar det?
En hybridstämma är i regel en interaktiv videokonferens där distansdeltagare kan rösta, ta del av material och ställa frågor över webben. Man kan antingen be deltagarna logga in på en webbsida eller på annat sätt verifiera sin identitet med BankID för att få åtkomst till videokonferensen.

Hur använder jag Assently till min hybridstämma?
Assently är en av Nordens ledande leverantörer av e-signering och e-identifiering. Vi kan tillhandahålla säkra lösningar som hjälper dig att höja säkerheten och förenkla dokumenthanteringen, såsom:

Assently LiveID
Genomför omedelbara ID-kontroller på deltagarna utan några systemintegrationer - perfekt alternativ för dig som har en befintlig digital plattform för din hybridstämma.

Assently E-Sign
Hantera, skicka och e-signera fullmakter och protokoll direkt från vårt Webbkontor. Allt som behövs är en webbläsare.

Vi erbjuder fullt stöd för integrationer via ett smidigt och kraftfullt API och hjälper dig att komma igång med den lösning som passar dig bäst. Kontakta oss idag på info@assently.com eller 020-51 00 00 för mer information.

• Datasäkerhet

• iso