Pressinbjudan: Bättre betyg i friskare klassrum?

Forskning slår fast att förbättrad luftkvalitet ökar elevers prestationer. Men tyvärr visar Arbetsmiljöverkets tillsynsrapport 2017 att det finns stora brister i skolornas fysiska arbetsmiljö, bland annat när det gäller luftkvalitet och ventilation.

Under Almedalsveckan arrangerar Astma- och Allergiförbundet en frågestund på temat ”Bättre betyg med friskare klassrum?” Vi frågar politiker från Miljöpartiet och Liberalerna vad de vill göra åt dåliga skollokaler och om ett förlängt och förbättrat statligt stöd för upprustning av skollokaler kan vara en lösning. Arrangemanget sker i samverkan med Unga Allergiker som även visar sitt nya allergispel för skolelever.

Mer information finns i kalendariet för Almedalsveckan: http://www.almedalsveckan.info/event/view/48665

Tid: Tisdag den 4 juli klockan 9.15 – 9.45.

Plats: I tältet H 112 vid Skeppsbron i Visby.

Efter frågestunden finns möjlighet till mingel och fika.

Varmt välkomna!

Frågor? Kontakta gärna Marie-Louise Luther, ombudsman, Astma- och Allergiförbundet, telefon 070-020 94 98, marie-louise.luther@astmaoallergiforbundet.se

• skola

Astma- och Allergiförbundet  är en medlemsorganisation som jobbar för friskare liv för alla med astma, allergi, eksem eller annan överkänslighet.