Förändring i AstraZenecas styrelse

AstraZeneca PLC meddelar idag att David R. Brennan utsetts till Executive Director från och med 14 mars 2005. Han kommer att behålla sin nuvarande roll som Executive Vice-President, Nordamerika, med ansvar för AstraZenecas verksamhet i USA och Kanada. Kontaktpersoner media: Staffan Ternby, 08-553 261 07 Steve Brown (London), +44 (0)20 7304 5033 Rachel Bloom-Baglin (Wilmington, USA), +1 302 886 7858 Investor Relations: Staffan Ternby, 08-553 261 07 Jonathan Hunt (London), +44 (0)20 7304 5087 Ed Seage (Wilmington, USA), +1 302 886 4065 Biografi David R. Brennan, (51) – Executive Director, Nordamerika Utnämnd till styrelseledamot i AstraZeneca PLC den 14 mars 2005. Ledamot av Executive Board of the Pharmaceutical Research and Manufacturers of America (PhRMA). Styrelseordförande i Southeastern Chapter of the American Heart Association. Verkställande direktör i Chibret International, Frankrike (ett dotterbolag till Merck & Co., Inc.) 1990-1992. Vice-President för Marketing, Business Planning and Development, Astra Merck, Inc. och sedan Astra Pharmaceuticals LP 1992-1999. Senior Vice-President för Commercial Operations, AstraZeneca Pharmaceuticals LP, 1999-2001. Executive Vice-President, Nordamerika, AstraZeneca PLC sedan 2001. Bakgrund: En bild av David Brennan finns på: www.newscast.co.uk