Kundens bästa i fokus när Stenteknik ingår sammanslagning

Ett av Sveriges ledande stenläggningsföretag slås ihop med framgångstrio. Den nya verksamheten utgörs av Stenteknik som nu slår sig samman med Astrimant. Satsningen innebär en större plattform för framtidens stenläggning med kundens bästa i fokus.

Pågående projekt med Stenteknik färdigställs och aktuella avtal fortsätter att gälla. I samband med sammanslagningen kommer organisationen att moderniseras. Bland annat kräver organisationen inte längre någon VD.

- Astrimants ägare har tydliga roller i det dagliga arbetet. Det här gör att jag kommer att få ge mer av min tid till kunderna och göra det jag verkligen tycker om. Jag kan vara helt trygg med att vi alla samarbetar som en grupp. Det är en utveckling jag är stolt över, säger Christoffer Höjer, tidigare VD.

Varför gör ni detta?

Stenteknik startades 2006 och såldes 2015. När personerna bakom Stenteknik nyligen friköpte företaget såg de chansen att stärka kompetensen ytterligare. Tillsammans med människorna bakom Astrimant har ägarna under årens lopp samarbetat i olika konstellationer. Nu samlas de under ett och samma paraply där professionell kunskap möter innovation.

- När vi startade Astrimant var målet att bli ett ledande företag inom branschen. Att slås ihop med Stenteknik är ett naturligt steg och det bästa för båda företagens framtid. Det ska bli så himla kul, och att få jobba tillsammans med de här människorna är så inspirerande, säger Andreas Andersson, projektledare.

När genomförs sammanslagningen?

Sammanslagningen genomförs under våren 2022 och verksamheten fortlöper som Astrimant AB.

För mer information:

Christoffer Höjer, nås via tel: +46 70 886 64 03