Pär Eliasson Zucco tillträder som VD för Ateles Consulting

Pär Eliasson Zucco tillträder som ny VD och koncernchef för Ateles Consulting den 10 februari. Pär kommer senast från Tieto där han varit affärsområdeschef för en global konsultorganisation som tillhandahåller tjänster inom projekt- och programstyrning. Pär har även lång erfarenhet av ledarskap samt digital affärsutveckling från en rad större och mindre konsultverksamheter med tillväxtfokus.

Ateles Consulting är ett av Nordens mest erfarna konsultbolag med spetskompetens inom strategirådgivning och utveckling av solida lösningar för e-handel, PIM och omnikanal. Företaget är verksamt på den nordiska marknaden med kontor i Stockholm, Linköping och Oslo och grundades 2001. På nordisk nivå har Ateles Consulting ca 35 medarbetare och en omsättning på 32 miljoner SEK. Ateles Consulting har även blivit korad till Gasellföretag 2007 och 2013 av Dagens Industri.

Pär Eliasson efterträder Jonni Harrius som varit tillförordnad VD sedan april 2014. Jonni Harrius kommer fortsätta i bolaget som ansvarig för affärsutveckling, strategirådgivning och kvalitetssäkring av kundernas fortsatta utveckling.

“Det känns oerhört spännande att gå till ett bolag med stor tillväxtfokus i en bransch som är under stark uppgång. Ateles har under 15 års tid upparbetat ett enormt starkt kunskapskapital inom e-handel vilket är precis i linje med vad marknaden efterfrågar. Jag hoppas kunna bidra med min entusiasm och min erfarenhet från att bygga konsultverksamheter. Målet är att skapa ytterligare tillväxt på ett sätt som ger värde både till Ateles och våra kunder” säger Pär Eliasson Zucco.

"Det är verkligen ett sant nöje att välkomna Pär som ny VD för Ateles. Pär kommer att tillföra Ateles och våra kunder oerhört mycket med sitt gedigna affärsmannaskap och sin erfarenhet av konsultverksamhet och paketerade lösningar. Med Pär ombord tar vi ytterligare ett steg mot att vara den ledande leverantören av stabila e-handelslösningar som hjälper våra kunder att växa med lönsamhet", säger Göran Westling, Styrelseordförande, Ateles Consulting

• omnikanal
  • omnichannel

Ateles är ett av Nordens mest erfarna konsultbolag med spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av lösningar för e-handel, PIM och omnikanal. Ateles levererar innovativa och användarvänliga e-handelslösningar med fokus på affärsnytta. Idag omsätter Ateles kunder tillsammans över 11 miljarder SEK genom utvecklade e-handelslösningar/år. Bolaget startade 2001 och har cirka 35 anställda med kontor i Stockholm, Linköping och Oslo.

Ateles arbetar med kunder i både B2C och B2B segmentet. På kundlistan finns bl.a. GANT, Gina Tricot, Gresvig Retail Group, Boxon, Marine Harvest och IDÉ House of Brands.

Läs mer på www.ateles.se

Lars-Johan Strand