Pluggie - lampa med laddmöjligheter

2012 skapade designstudion Form Us With Love armaturen Plug Lamp - en lampa med den extra bonusen av ett eluttag.

Nu utökas Plug Lamp-serien med ett småsyskon och istället för eluttag är Pluggie försedd med två stycken USB-portar. “Pluggie är ett självklart val när det kommer till mötesplatser och arbetsstationer där laddmöjligheter är en naturlig del i miljön”, säger John Löfgren från Form Us With Love.

Pluggie består av en lampfot i gjuten aluminium som stödjer en opal glaskupa. USB-portarna sitter på aluminiumfoten, och signalerar diskret om produktens dubbla funktion.

“Vi har jobbat med enkla grundformer och en harmonisk färgskala när vi designade Pluggie. Armaturen blir en lättplacerad accessoar i de flesta miljöer”, säger John Löfgren.