Attendo bygger livsstilsboende för äldre i Mölnlycke

Efter en upphandling står det klart att Attendo med Eirhem som byggherre får förtroendet att uppföra och driva ett nytt vårdboende i Säteriet, Mölnlycke. Boendet ska ha plats för 54 personer och planeras att öppna senast under våren 2022.

Säteriet är beläget i nordvästra Mölnlycke och tomten som det nya boendet ska byggas på ger många möjligheter till en fin och grönskande omgivning med närhet till centrum. Attendo ser goda förutsättningar för ett så kallat livsstilsboende och planen är att boendet får inriktningen Utevistelse och Trädgård. Utgångspunkten för Attendos livsstilsboenden är att skapa en stimulerande miljö där de äldre kan få fortsätta leva ett aktivt liv.

- Vi är mycket glada över att vi fått detta förtroende av Härryda kommun och ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla äldreomsorgen i kommunen vidare. Omgivningarna kommer onekligen att ge möjlighet att lyckas med ett koncept som utevistelse och trädgård, säger Caroline Forsell, regionchef i Attendo. Hon tillägger att Attendo även ser fram emot att ännu en gång få samarbeta med Eirhem.

Planarbetet för det nya boendet är redan uppstartat tillsammans med Härryda kommun. Av de 54 platserna är i dagsläget 36 planerade för personer med demenssjukdom och 18 har somatisk inriktning. Eirhem kommer att bygga, äga och förvalta fastigheten.

- Vi är stolta och glada över förtroendet att bygga och förvalta ännu ett äldreboende för Attendo, säger Andreas Granberg, VD Eirhem.

Läs mer här: http://www.eirhem.se/nyheter/molnlycke

För mer information:

Regionchef Caroline Forsell, Tel: 0702-74 70 05. Eller:

Biträdande regionchef Elahe Poorzaki, Tel: 070-640 32 90

• äldreomsorg mölnlycke
  • attendo mölnlycke
  • äldreboende
  • äldreomsorg
  • äldreomsorg härryda
  • attendo härryda
  • ammy wehlin
  • attendo