Attendo bygger livsstilsboende i Upplands Väsby

Attendo bygger ett äldreboende med 54 lägenheter i Fresta i Upplands Väsby. Boendet blir ett livsstilsboende med inriktningen utevistelse och trädgård.

Verksamheten i det nya äldreboendet ska präglas av utomhusaktiviteter, odling och promenader. I anslutning till boendet anläggs gångslingor och en trädgård med utegym, grillplats och pergola.

- Vi ser verkligen fram emot att bygga ett boende med livsstilsinriktning i Upplands Väsby och tror att just inriktningen utevistelse och trädgård ska passa många äldre som vill fortsätta vara aktiva och spendera mycket tid utomhus även när de flyttar till ett äldreboende, säger Carola Rohde Nielsen, regionchef på Attendo.

Boendet är preliminärt klart för inflyttning i början av 2018. Det nya äldreboendet blir även den första verksamhet inom äldreomsorg som Attendo driver i Upplands Väsby.

-Det är naturligtvis mycket glädjande att vi i och med detta även får Upplands Väsby kommun som ny samarbetspartner och därmed får vara med att utveckla äldreomsorgen tillsammans med dem framöver, säger Carola Rohde Nielsen.

För ytterligare information:

Regionchef Attendo, Carola Rohde Nielsen, 070-876 44 59

• upplands väsby
  • livsstilsboende
  • äldreomsorg
  • äldreboende

Attendo startade sin verksamhet 1985 och var först i landet med att bedriva äldreomsorg på entreprenad. Det första uppdraget var ett hemtjänstområde i Stockholm. Sedan dess har allt fler kommuner öppnat för ökad mångfald och valfrihet inom den offentligt finansierade omsorgen.
Idag är Attendo är Nordens ledande vård- och omsorgsföretag med verksamhet inom äldreomsorg, för personer med funktionsnedsättningar (LSS) och inom individ- och familjeomsorg (IOF).
Attendo har 14 000 medarbetare och är verksamt på cirka 70 orter i Sverige, Norge och Danmark.