Attendo deltar i Stockholm Pride Parade för tredje året i rad

I går startade årets upplaga av Prideveckan i Stockholm och på lördag går Skandinaviens största prideparad av stapeln. Attendo kommer att delta med ett eget ekipage under parollen ”Rätten att välja är kärlek”. Det är tredje året i rad som företaget går med i paraden och omkring 80 personer förväntas delta.

- För oss inom Attendo är det en självklarhet att alla har rätt att älska den man vill och vi vill med vårt deltagande i paraden visa att vi står upp för öppenheten, mångfalden och kärleken, säger Ammy Wehlin, Margareta Nyström och Cecilia Addamshill, affärsområdeschefer inom Attendo.

- Det är glädjande att vårt ekipage växer år för år. Vi ser det som ett tecken på att engagemanget för frågorna blir allt större. Det är en viktig signal till alla medarbetare, men också till alla som får vård och stöd av Attendo, att här kan man känna sig stolt och trygg över vem man är – oavsett sexuell läggning eller vart man kommer ifrån, säger Ammy Wehlin, Margareta Nyström och Cecilia Addamshill, affärsområdeschefer inom Attendo.

Mer information
I en film berättar medarbetarna Mathias Laurentz och Kerstin Ternedal mer om varför Attendo deltar i prideparaden och ger exempel på hur Attendos HBTQ-arbete i övrigt ser ut. Filmen kan ni se via länken: http://bit.ly/VarforAttendoDeltarStockholmPride2016

Förutom deltagandet i paraden kommer även Attendo att klä om sina sociala medier i Pridefärger och skriva inlägg med Pride- och HBTQ-tema under veckan. Följ gärna taggen #AttendoPride.

Prideparaden går av stapeln nu på lördag, den 30 juli, kl 13.00. Starten går på Kungsholmen i Stockholm. Mer information om paraden: http://www.stockholmpride.org/festivalen/pride-parade/

Attendos sociala medier
www.facebook.com/attendose
www.instagram.com/attendose