Attendos hemtjänst i Täby får kvalitetspeng av kommunen

Täby kommun har infört en modell med kvalitetspeng som tillämpas inom hemtjänsten. Det är olika områden som bedöms – bland annat brukarnöjdhet, inflytande, helhetsomdöme, hur en insats ges och vad brukaren får. Attendos hemtjänst i Täby är ett av företagen som får ta del av Täby kommuns kvalitetspeng för 2019.

- Jag är stolt och glad och erkänner att jag har världens bästa kollegor. Det här har vi gjort tillsammans. Uppmärksamheten är också ett kvitto på att det vi gör för våra kunder, uppskattas, inte bara av kunderna själva utan även av vår beställare, Täby kommun, säger Liselott Myrstrand, verksamhetschef på Attendos hemtjänst i Täby.

Pengarna som Attendos Hemtjänst i Täby får, kommer att användas till att starta ett nytt kontor med mötesplats som syftar till att motverka ensamhet bland äldre. Pengarna möjliggör även en kompetenssatsning på certifierat kontaktmannaskap och certifiering inom demens.

Kontakt:
Liselott Myrstrand, verksamhetschef 072-143 49 47

Makan Afshinnejad, presschef 073-839 98 00

• Täby

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com