För allas rätt att funka olika – Attendo deltar i Musikhjälpen #mh18

På Attendo jobbar vi dagligen med att ge människor med funktionsnedsättningar möjlighet att leva så aktiva och självständiga liv som möjligt. Vi tycker det är en självklarhet att alla människor, oavsett funktionsnedsättning och oavsett var man bor ska ha den möjligheten. Därför är vi med i Musikhjälpen.

Musikhjälpens tema för i år sträcker sig över Sveriges gränser. ”Alla har rätt att funka olika” handlar om att synliggöra människor med funktionsnedsättning i olika delar av världen som lever under svåra förhållanden.

- Det känns självklart för oss att delta i Musikhjälpen i år. Temat berör det vi på Attendo jobbar med dagligen och tillsammans kan vi bidra till ökad livskvalitet och glädje för personer med funktionsvariationer runt om i världen, säger Martin Tivéus, VD Attendo.

Attendos insamlingsbössa heter ”För allas rätt att funka olika.” https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/for-allas-ratt-att-funka-olika-attendo

Vi dubblar bidraget hela vägen upp till 75 000 kronor. Tack för att du är med och bidrar!

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com