Fortsatt förtroende att driva äldreboenden i Linköping

Linköpings kommun har genomfört upphandlingar för drift av äldreomsorgen och nu står det klart att Attendo får fortsatt förtroende att driva Bantorgets- och Duvans vårdboende. Utöver det, vann Attendo nya anbud som är vårdbostäderna Ånestad, Kvarnbacken, Brushanen, Villa Ryd, Garnisonen och Hagalund. Kontraktsstart för respektive boende finns enligt nedan.

Boende                               Start

Garnisonen & Hagalund    2019-03-01
Ånestad                             2019-10-01
Villa Ryd                            2019-09-01
Duvan                                2019-09-01
Bantorget                           2019-09-01
Brushanen                         2019-11-01

Avtalstiderna sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning två plus två år.

- Att vi får fortsatt förtroende att driva äldreomsorg i Linköping visar att vi gör ett bra jobb och att vi fyller en oerhört viktig samhällsfunktion. Vi kommer att göra allt vi kan för att ge Linköpings äldre en äldreomsorg i världsklass, säger Gun Karlsson, regionchef.

Attendo driver Bantorgets vårdboende sedan 2012 och Duvan sedan 2005.

För mer information:
Gun Karlsson, regionchef

Attendo – Nordens ledande omsorgs- och vårdföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com