ANTHAM - till GEFLE GAS 2017 / Indie Sweden Music Festival & Conference

ANTHAM från Gävle släppte sitt debutalbum tidigt i år och en tydlig inspiration är Iron Maiden. Andra som inspirerar är Demon Hunter, Killswitch Engage, In Flames, Slipknot, Guns N' Roses, AC/DC, Metallica, Volbeat M.fl.

ATTITUDE RECORDINGS berättar att de har följt bandet ett tag och har bokat dom till några livespelningar och t.o.m. ordnat så ANTHAM spelade på Pub Anchor i Stockholm i höstas. Skivbolaget berättar: "Det är något med deras låtar, deras influenser hörs men dom gör det på sitt egna sätt - dom har potential och är mycket intressanta speciellt att sätta ihop med några producenter så skulle det kunna bli några riktigt starka plattor" tror Label manager, Regina Vallanger på Attitude Recordings och fortsätter att säga att favoritspåret på ANTHAM's debutplatta är låten WIND

ANTHAM på Spotify

ANTHAM (länk till Facebook)

Klippt från Bio:
ANTHAM from Sweden that offers sounds from all eras of rock and metal. In 2017 the band released their first album “Spectrum”, a recorded that contains everything from fast paced thrill rides to mysterious epics.

“Spectrum” is available for streaming on Spotify and for purchase through iTunes and Google Play.

Sedan starten 2014 så har Antham levererat hela paketet. Hårt slående och ärlig musik med inslag från alla rockens och metalens todsperioder. Bandet släppte 2017 sitt debutalbum “Spectrum”, en skiva som har allt från snabba adrenalinframkallande låtar till mer episka och mystiska spår.

• antham

ATTITUDE work with international rock artists. Our mission is to provide for successful and prosperous artists to the international market. We therefor only work with artists who have the potential as developing artists or they are very skilled musicians with an unique frontman personality or unique voice. Official website & link to Facebook