The show must go on - Överskottet in i nya evenemang i CC Puben

The show must go on - Överskottet in i nya evenemang

Under sommaren är CC Puben under 9 datum inhyrd i Gamla Katolska Kyrkan i Gävle. Syftet med evenemangen är återuppbyggarkvällar för att arbeta in välbehövt kapital till CC Puben och för att bidra till ett levande musikliv i Gävle.

Överskottet från Galan - The show must go on - kommer nu att gå in i CC Puben för att stärka upp de 9 evenemangen som är inbokade på Gamla Katolska Kyrkan i Gävle. Det är för att lindra den risk som det innebär att arrangera musikevenemang, såsom kostnader för teknik och gage till artister m.m. Evenemangen i Gamla Katolska Kyrkan är till skillnad från galan - The show must go on - inga ideella evenemang utan riskerar att gå i förlust om det inte kommer någon publik. Kommer stor publik så fördelas intäkterna på entréer mellan artisterna och CC Puben.

Servering kommer att finnas på plats i Gamla Katolska Kyrkan och sker via CC Puben. En lättare festivalmeny kommer att finnas på plats för den som blir hungrig av all musik. Det blir som inomhusfestival i den vackra gamla kyrkan i sommar. Åldersgräns 18 år.

CC Puben i Gävle eldhärjades den 27 februari i år och ägarna hade hoppats på att puben skulle kunna öppnas igen den 2:a augusti, men återuppbyggnaden av CC Puben drar ut på tiden pga oklar ansvarsuppdelning mellan hyresvärdens försäkringsbolag och hyresgästen, CC Pubens försäkringsbolag. Första veckan i augusti hade ägarna hoppats på att kunna slå upp dörrarna och öppna CC Puben igen men det är ännu tyvärr för tidigt att säga något datum.

CC Pubens Återuppbyggarkvällar i Gävle i Sommar:

Fredag 17 juni Northern Ladies med support - Mass Diversity

Lördag 18 juni Greybeards med support: Fools on the Planet

Torsdag 30 Juni Pontus Snibb - sidoprojekt för frontmannen i BONAFIDE

Fredag 8 juli Crooked Letter

Lördag 9 juli Grand Overdrive Groove Orchestra

Fredag 15 juli Little Band of Brothers - Swamp Rock in the sprit of Little Feat

Lördag 16 juli Knockin' Lost John med support

Fredag 29 juli snart bandsläpp

Lördag 30 juli DUST med support ANTHAM
Gamla Katolska Kyrkan

Arrangeras av Attitude Production i samarbete med Studiefrämjandet.
Kontaktperson: Regina Vallanger
regina@attituderec.com