Ännu en pallplats för Martin Tomczyk och Audi på Norisring

Ännu en pallplats för Martin Tomczyk och Audi på Norisring

Trots att vädret ställde till det för Audi under söndagens DTM-tävling på Norisring lyckades Martin Tomczyk köra hem ännu en pallplats.

Den efterlängtade Audisegern på Norisring uteblev även denna gång när vädrets makter satte käppar i hjulet. Det kraftiga regnovädret medförde att racet stoppades redan efter 64 varv på grund av stora mängder vatten på banan. Martin Tomczyk hade då kört upp sig ordentligt och avancerat från tionde till tredje plats. Därmed ligger han nu på andra plats totalt i sammanställningen, endast tre poäng efter ledande Bruno Spengler.

Mattias Ekström la under första halvan av loppet stor press på de tre Mercedesbilarna i täten och lyckades till och med ta ledningen efter en spännande duell med Jamie Green. Oturligt nog fick dock Mattias Ekström problem både radiokommunikation och däck vilket ledde till att han tappade placeringar. När loppet så småningom avbröts låg Mattias Ekström endast på sjunde plats vilket givetvis var en stor besvikelse för svensken.

Audiförarna Timo Scheider och Edoardo Mortara slutade på fjärde respektive femte plats. Om två veckor, 17 juli, är det dags för nästa tävling när DTM besöker Munich Olympic Stadium.