Ny press- och pr-chef för Audi

Eva-Maria Elstner, 30, har utsetts till ny press- och pr-chef för Audi Sverige. Eva-Maria har åtta års erfarenhet från Volkswagen-koncernen i Sverige, Norge och Tyskland, och har tidigare arbetat som bland annat marknadschef och regionchef. Hon efterträder nu Marcus Thomasfolk, som varit press- och pr-chef för Audi Sverige sedan 2002 och som blir ny informationschef för Svenska Volkswagen AB. Närmast kommer Eva-Maria från en frilansande verksamhet, där hon arbetat främst med uppdrag i motor- och branschpress parallellt med studier på journalisthögskolan i Stockholm, JMK, samt Poppius journalistskola. Eva-Maria Elstner tillträder sin tjänst den 1 oktober 2006. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2005 såldes mer än 829 000 nya Audi-bilar i världen. Audi omsätter nära 27 miljarder euro och har 52 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Svenska Volkswagen AB. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk, Audi Sverige, tel 08-553 896 57 eller 070-35 896 57 eller Eva-Maria Elstner, tel 070-459 94 25