AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT lanserar sin FÖRSTA Eau de Toilette för hud och hår

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT lanserar sin FÖRSTA Eau de Toilette för hud och hår

Allt oftare förväntar sig salongkunder en upplevelse som sträcker sig längre än bara hår, som knyter an alla sinnen genom en minnesfull stund. Den nya Eau de Toilette från AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT väcker minnen från denna upplevelse.

Precis som fingertopparna har ett unikt avtryck, har kroppen en egen doft. Baserat på övertygelsen om en rå och verklig skönhet handlar vår Eau de Toilette inte om att maskera eller dölja en doft, utan om att förstärka noterna som gör dig till just ”dig”.

Eau de Toiletten fångar vår signaturdoft som du hittar i vårdserien för alla håryper och stylingserien inom AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT. Tänk noter av nytvättade lakan, vita blommor och pudrig viol som blandas till en subtil doft. Den rena och friska parfymen balanserar elegans och karaktär med en ren, feminin finish.

Genomgående är hållbarhet en viktig grundpelare av filosofin inom AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, därmed är även glasflaskan för Eau de Toilette tillverkad av 25% återvunnet glas. Vidare är den förpackad i en klimatneutral kartong som stöttar den ideella organisationen Plastic Bank, en social organisation som har åtagit sig att stoppa nedskräpning i våra hav genom etiska ekosystem med återvinning vid kustsamhällen.

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT Eau de Toilette sammanfattat:

• Doft för hud och hår, skapat som ett komplement till ens personliga doft
  • Med noter av nytvättade lakan, vita blommor och pudrig viol
  • Registrerad hos Vegan Society™
  • Flaska i 25% återvunnet glas och förpackad i en klimatneutral kartong
  • Hjälper till att bidra till rena hav genom Plastic Bank

Upptäck våra senaste innovationer, inklusive vår nya Eau de Toilette – och filosofin bakom de. Inspireras av våra experter och globala frisörer för att djupdyka i ett holistiskt varumärke skapad tillsammans med ett unikt community av kreativa människor.

@authenticbeautyconcept.se & @authenticbeautyconcept

www.authenticbeautyconcept.com

Våra produkter är salongsexklusiva, närmaste salong hittar du genom Salon Finder på www.authenticbeautyconcept.com eller salongsshoppen www.lyxstore.se