AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT lanserar varumärkets första, veganska och Peta-certifierade silverschampo. Vi presenterar NYA Cool Glow Cleanser…

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT är ett holistiskt premiumvarumärke som skapats tillsammans med ett unikt frisörkollektiv för att starta en ny väg till autentisk skönhet - #authenticbeautymovement. Vi är en community, en gemenskap av frisörer, hantverkare och människor som delar samma värderingar.

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT förstår önskan att behålla ett vackert, salongsbehandlat, blont hår, så vårdat och friskt så länge som möjligt mellan färgningar. Olika miljöfaktorer, som till exempel solexponering, kan leda till oönskade tonskiftningar vilka gör att ett blont hår ser matt och missfärgat ut. AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT har därför utvecklat ett vårdande schampo med lila pigment för att skonsamt motverka och neutralisera gula toner. Den NYA Cool Glow Cleanser är perfekt för att möta blonda kunders efterfrågan både hemma men även i salongen, som en del av våra Memento-salongsbehandlingar*.

*Vi skapade skräddarsydda behandlingsupplevelser som tar dig igenom en sensorisk resa och skapar en bas för fantastiskt hår. Det är ett ögonblick att återknyta och komma i kontakt med dig själv. Ett ögonblick värt att minnas, ett memento.

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT Cool Glow Cleanser:

Den NYA Cool Glow Cleanser ansluter sig till det omtyckta sortimentet av premium, veganska (registrerad av The Vegan Society™) och Peta-certifierade produkter i “GLOW-serien”, varumärkets hårvårdssortiment utvecklat speciellt för att förbättra naturlig lyster och vårda färgat hår. Den innehåller GLOWs signaturdoft som är en mycket sensuell blandning av fylliga och kryddiga toppnoter från dadlar och kanelblommor.

Rik på noggrant utvalda ingredienser, inklusive extrakt av den unika, violetta sötpotatisen har AUTHENTIC BEAUTY CONCEPTs färgförstärkande Cleanser ett skonsamt tillvägagångssätt för att rengöra och vårda håret, samtidigt som den tillför svala toner genom lila pigment. Den är dessutom fri från sulfater, silikoner, parabener och mineraloljor, precis som AUTHENTIC BEAUTY CONCEPTs övriga produkter.

Genom Cool Glow Cleanser har AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT tagit fram en produkt, speciellt anpassad till alla nyanser och typer av blont och grått hår. Den unika formulan är effektiv samtidigt som den har samma vårdande kvaliteter som finns i ”REPLENISH”-sortimentet för skadat hår.

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT Cool Glow Cleanser, sammanfattat:

• Näringsgivande formula
  • Innehåller extrakt från den unika, violetta sötpotatisen
  • Lila pigment som skonsamt neutraliserar oönskade gula toner
  • Förstärker hårets naturliga slingor och ger en uppfräschad glow
  • Vegansk, registrerad av The Vegan Society™ och Peta-certifierad
  • Fri från sulfattensider och silikoner
  • Lämplig för alla blonda hårtyper och gråa hår
  • För användning hemma eller i salongen

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT online och digitalt:

För att veta mer om Cool Glow Cleanser och andra AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT produkter eller om varumärkets engagemang inom hållbarhet, besök vår globala webbsida: www.authenticbeautyconcept.com

Du kan också gå med i och följa AUTHENTIC BEAUTY CONCEPTs community online via @authenticbeautyconcept.sepå Instagram, Facebook och via hashtagen #authenticbeautymovement.

@authenticbeautyconcept.se & @authenticbeautyconcept

Våra produkter är salongsexklusiva. Närmaste salong hittar du på Instagram www.instagram.com/stories/highlights/17934874949352254/. Du kan även hitta våra produkter hos www.lyxstore.se och www.speechless.se