AUTHENTIC BEAUTY CONCEPTS JULKOLLEKTION I SAMARBETE MED KONSTNÄREN AMÉLIE DUBOIS

Sedan lanseringen i början av 2019 fortsätter AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT tillsammans med sitt unika frisörkollektiv att utveckla meningsfulla samarbeten som involverar hantverk och konst. AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT är stolta över att presentera sitt senaste samarbete med konstnären Amélie Dubois (@maison.moche) som en del av deras julkampanj.

Maison Moche & AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT Global Advocate - Ismérie

Samarbetet föddes på salongen Atelier Ismérie (@atelier_ismerie) i Paris. Ismérie som äger salongen arbetar även hos AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT som Global Advocate. Till skillnad från traditionella frisörsalonger med stora glasfönster ut mot gatan, erbjuder Ismérie en lägenhets-miljö med en vägg som målas om av nya lokala konstnärer var sjätte månad. En av dessa konstnärer har varit Amélie Dubois, grundare av Maison Moche och även trogen kund hos Atelier Ismérie. Amélie tar mycket inspiration utav vardagshändelser, känslor, kärlek samt barndomsminnen som passar perfekt till AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT grundvärden. AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT drivs av naturlig skönhet, genuinitet, konsten att uttrycka sig fritt, vara sig själv och känna med andra.

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT x Maison Moche Collaboration

Samarbetet med Amélie består av julboxar dekorerade med en skräddarsydd Maison Moche-design. Boxarna innehåller en Cleanser och en Mask från antingen Hydrate, Glow eller Replenish serien samt en vegansk borste i bambu. Julboxarna innehåller effektiv och vegansk hårvård med noga utvalda ingredienser.

Authentic Beauty Concepts julkollektion finns tillgänglig nu via lyxstore.se och på frisörsalonger, hitta din salong på www.authenticbeautyconcept.com via Salon Finder. En procent av den globala försäljningen av julboxarna går till organisationen ’1% For The Planet’, en verksamhet som ger möjlighet till konsumenter och företag att agera tillsammans genom att bidra och ta ansvar för miljön och skapa meningsfulla köp för planeten.

@authenticbeautyconcept.se #authenticbeautymovement

HYDRATE HYDRATE CLEANSER
Ett återfuktande schampo med doft av mango och basilika som passar för normalt till torrt eller lockigt hår. Återställer elasticitet och stuns. Innehåller extrakt från mango och basilika som har återfuktande egenskaper. En konsistens som är transparent och klart som vatten, vilket förstärker den återfuktande effekten på håret. Vegansk.

Användning: Applicera i vått hår. Massera in och löddra upp. Skölj ur noggrant. Tvätta håret två gånger för ett optimalt rent resultat. 300 ml

HYDRATE MASK

En intensiv men viktlös och fuktgivande hårinpackning med doft av mango och basilika som återfuktar normalt till torrt eller lockigt hår, samtidigt som den återställer elasticitet och stuns. Vårdande ingredienser förstärker den antistatiska och utredande effekten och har återfuktande egenskaper. Masken har en något mer flytande konsistens jämfört med andra inpackningar från AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, vilket underlättar absorbering för en fukt- och näringsgivande effekt. Vegansk.

Användning: Fördela över längder och toppar i rent och fuktigt hår. Låt verka i minst 5–10 minuter. Skölj noggrant. Använd en gång i veckan. 200 ml PRIS 649 KRONOR

GLOW CLEANSER
Ett rengörande schampo med doft av dadlar och kanel för färgat hår. Innehåller dadlar och kanel som har lystergivande egenskaper. Återfuktande och utjämnande av hårytan. Schampot har ett skimmer av pärlemor för att förstärka produktens effekt av färglyster och glow samtidigt som den bevarar ett fräscht färgresultat. Vegansk.

Användning:Applicera i vått hår. Massera in och löddra upp. Skölj ur noggrant. Tvätta håret två gånger för ett optimalt rent resultat.

300 ml

GLOW MASK
En hårinpackning med doft av dadlar och kanel för färgat hår. Innehåller dadlar och kanel som har lystergivande egenskaper. En tjock konsistens som inte absorberas för snabbt utan stannar på ytan och ger intensiv näring från längder till toppar samt lätt lyster med glow. Eliminerar flygigt hår. Vegansk.

Användning:Fördela på längder och toppar i rent fuktigt hår. Låt verka i minst 5–10 minuter. Skölj noggrant. Använd en gång i veckan.
200 ml

PRIS 649 KRONOR

REPLENISH CLEANSER
Ett vårdande schampo med doft av pekannöt och lönnsirap som passar för skadat och skört hår. Innehåller pekannöt och lönnsirap som har en näringsgivande effekt. Konsistensen är krämig och fyllig för en ökad vårdeffekt. Formulan med hydroliserat sojaprotein hjälper till att stärka och jämna ut hårfibern. Vegansk.

Användning: Applicera i vått hår. Massera in och löddra upp. Skölj ur noggrant. Tvätta håret två gånger för ett optimalt rent resultat. 300 ml

REPLENISH MASK
En hårinpackning med doft av pekannöt och lönnsirap som vårdar skadat eller skört hår. Innehåller pekannöt och lönnsirap som har näringsgivande egenskaper. En mycket fyllig konsistens som ger intensiv vård samt stärker hårfibern och återställer en jämn håryta. Vegansk.

Användning: Fördela på längder och toppar i rent fuktigt hår. Låt verka i minst 5–10 minuter. Skölj noggrant. Använd en gång i veckan.

PRIS 649 KRONOR