Experter i butik & verkstad  - skidskyttarna tog sig an utmaningen

Experter i butik & verkstad - skidskyttarna tog sig an utmaningen

Autoexperten är stolt huvudsponsor till Svenska Skidskyttelandslaget och vi sponsrar även utvecklingslandslaget som bär namnet Team Autoexperten. Så hur gör vi då för att skapa aktiviteter med våra skidskyttar även när det inte är snö på backen? Jo, vi åker till deras hemvist Östersund och välkomnar dem in till en av våra butiker och verkstäder.

Under en heldag fick våra skidskyttestjärnor, som ju är experter inom sitt område, testa på att vara experter såväl i butik som verkstad. Hur ser egentligen vardagsutmaningarna ut för vår butiks- och verkstadspersonal? Och hur knepigt är det att hoppa in i deras skor för en dag?

Skidskyttarna fick ta sig an utmaningar som de vanligtvis inte står inför och med tanke på deras vinnarskallar och tävlingsinstinkter kunde vi låta filmkamerorna rulla och njuta av det som hände framför ögonen på oss. För självklart har vi dokumenterat alla utmaningar och vi ser fram emot att visa upp materialet lite längre fram.

Stort tack till butiken Autotjänst Laitis och verkstaden Best Motor för ert deltagande och engagemang – utan er hade allt fallit. Och tack såklart till Skidskytteförbundet som stöttade på plats. Givetvis ett tack till våra aktiva åkare som var med och skapade underhållande content mitt under brinnande träningssäsong.