Autoexperten lanserar nu ”Push-kassa” - smidig och flexibel betallösning från Resurs Bank

Nu lanserar Autoexperten, som första svenska verkstadskedja, en ny lösning som möjliggör att kunder kan betala och hämta bilen på distans. Samarbetet med Resurs Bank och deras betallösning Push-kassa, möjliggör en smidig och mer flexibel lösning, direkt i kundens mobil.

Med Resurs Push-kassa blir hela kundresan smidig och flexibel. Kunden lämnar in sin bil hos en verkstad, som först ger ett kostnadsförslag och därefter reparerar eller servar bilen. När bilen är klar får kunden ett sms med information om att bilen är klar samt en länk till Resurs Bank som kunden följer och där betalar. Verkstaden får då information om att betalningen är godkänd och placerar då nyckeln i Sharebox, en automatiserad utomhusanpassad självbetjäningsstation, vilket möjliggör för kunden att hämta upp bilen när som helst på dygnet.

Tidsbesparande och smidigare med Resurs Push-kassa
Push-kassan frigör tid för såväl kunden som verkstaden eftersom momentet kundmottagning försvinner. Det blir enklare för kunden att betala och lättare att dela upp sin betalning. Man kan genomföra betalningen i lugn och ro, när det passar och behöver inte betala hela summan vid ett och samma tillfälle, utan kan delbetala. Att hämta upp bilen från verkstaden innebär inte längre att kunden måste anpassa sig efter verkstadens öppettider, eftersom bilen kan hämtas upp när det passar, även efter stängning. Som kund kan man be en familjemedlem eller vän att hämta upp bilen, då det inte längre behöver göras av ägaren. Lösningen är utformad för att underlätta för kunden i samtliga steg. Från inlämning av bilen till upphämtning och betalning.

OM RESURS BANK
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på cirka 6 miljoner privatkunder.

Autoexperten är en rikstäckande bilverkstadskedja i Sverige med cirka 430 bilverkstäder som är anslutna till bolagets verkstadskoncept. Alla bilverkstäder ägs och drivs som egna företag. Bolaget har dessutom 57 butiker för försäljning av tillbehör och reservdelar till bilar.

Anders Nilsson

Affärsområdeschef Autoexperten 08-594 100 94