Avantime expanderar Media Production

Digitala fullservicebyrån Avantime expanderar affärsområdet Media Production med en fotograf och redigerare i Mikael Carlsson. Mikael kommer närmast från produktionsbolaget Spets Produktion och började sin anställning på Avantime i januari.

– Vi märker av en ökad efterfrågan från kunder och företag som förstått fördelarna med video som kommunikationsmedium. För att kunna möta behovet måste vi också öka kapaciteten, vilket vi nu gör med Mikael, säger Pål Hamel, Creative Director and Producer på Avantime.

Mikael har en gedigen bakgrund inom videoproduktion och har bland annat arbetat med produktioner på Aftonbladet webb-TV, Acne Film och Spets Produktion.

– Det känns mycket roligt att få vara med och arbeta på Avantime Media Production nästan redan från start och att få jobba i större sammanhang på det expanderande företag som Avantime är, säger Mikael Carlsson.

– Film och rörlig bild kommer fortsätta bryta mark under 2013. Med Mikael ombord kan vi möta inströmningen av nya kunder och samtidigt se till att bibehålla den höga kvalitén i våra leveranser, avslutar Pål Hamel.

Avantime Media Production sjösattes i september i fjol och har redan flera välrenommerade företag som Electrolux, KSSS och Svensk Byggtjänst på sin kundlista.

Pål Hamel, Creative Director and Producer på Avantime
Mejl: pal.hamel@avantime.se
Tel: +46 707 27 04 46

• avantime media production
  • videoproduktion
  • video
  • filmproduktion

Om Avantime: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.