Avantime får en ny Sälj och Marknadschef

Vi har rekryterat en ny fantastisk kollega till Avantime. Charlotte Nobel är vårt senaste tillskott till bolaget och kommer leda vår sälj och marknadsavdelning.

- Vi har länge letat efter en senior konsult med rötterna i den digitala världen för denna roll. Charlottes erfarenhet som egen konsult inom digital marknadsföring samt roller inom storbolag som MTG passar perfekt in i rollen för att leda Avantimes erbjudande och framtida affärer, säger Thomas Lindvall VD för Avantime Group.

Charlotte har en gedigen bakgrund inom mediebranschen och startade sin bana på MTG och jobbade under många år framgångsrikt med försäljning av radio och tv. Därefter grundade hon och en kollega en oberoende mediabyrå som då var verksam på svenska och norska marknaden. Byrån var en fullservice mediebyrå med kompetensnätverk inom varje medieområde.

Charlotte har även erfarenhet som marknadschef inom en restaurang- och eventkoncern som arrangerade några av Sveriges största sport och nöjesevent. Efter det har hon arbetat som konsult inom kommersiell varumärkeskommunikation och digital marknadsföring för globala varumärken.

- Det som lockade mig till att ansluta mig till Avantime var framför allt de professionella kollegorna och deras strategi att arbeta långsiktigt med kunder som exempelvis SMÅA och DNB. Min passion ligger i den snabba utvecklingen inom digitaliseringen och jag ser med stor glädje och förväntan fram emot mitt uppdrag. Jag brinner för att hålla Avantime i framkant av digitala trender och teknik, och tillsammans med mina fantastiska kollegor säkerställa att vi fortsätter att bygga starka och långsiktiga relationer med våra kunder, säger Charlotte.

Om Avantime: Om Avantime: Avantime är en digital effektbyrå som genom digitala tjänster skapar ökade intäkter, större engagemang och hållbarhet över tid hos våra kunder. Avantime har en bred expertis bestående av kreatörer, digitala strateger, systemutvecklare, dataanalytiker och digitala marknadsförare. Bolaget grundades 2003 och finns representerat i Stockholm, Luleå och Örebro.