Suzanne Grönfeldt blir ny kommersiell chef på Aviko Norden i Helsingborg

Suzanne har lång erfarenhet av livsmedelsbranschen och brinner för att skapa behovsbaserade affärer i nära samarbete med kunden. Senast kommer hon från en roll som försäljningsdirektör på Findus med ansvar för foodservice i Danmark och Sverige. Nu har hon rekryterats för att utveckla Avikos produktportfölj och att utöka affären med nya och befintliga kunder.

- Jag ser Aviko som en stark aktör i branschen när det gäller potatis, lök och rotfrukter – både inom färskt, kylt och fryst. Dessutom tycker jag att det är en styrka med såväl lokalt fokus som lokal produktion, och inte minst de internationella synergier som finns i Aviko globalt, berättar Suzanne Grönfeldt.

- En stor utmaning just nu är förstås hur Covid-19 har drabbat foodservice-marknaden, men det finns också möjligheter i de nya behov och trender som uppstår. Det är till exempel uppenbart att vi behöver jobba ännu mer med klimatfrågan, vad vi äter och hur vi använder våra råvaror. Detta kommer vara ett naturligt fokus, även i dialogen med kunderna – hur vi tillsammans kan minska miljö- och klimatpåverkan också när det gäller måltiden och variationen. Här tycker jag det är väldigt intressant att få möjlighet att arbeta med grödor som ligger i framtiden. Jag ser verkligen fram emot att göra skillnad tillsammans med teamet och i nära samarbete med kunder, säger Suzanne.

Suzanne Grönfeldt tillträder rollen som kommersiell chef, med placering i Helsingborg, i september 2020.