Därför valde Nudie Jeans klimatneutala påsar

Nudie Jeans produkter produceras med en vision om hållbarare konsumtion. Bland annat erbjuder de gratis lagning av jeans i sina Repair Shops för att förlänga livstiden på plaggen, som dessutom tillverkas av 100 procent ekologisk bomull.

Förutom det kretsloppstänk som Nudie Jeans arbetar efter när det kommer till sina plagg, finns ett omfattande hållbarhetsarbete med ett starkt fokus på tillverkning under rättvisa arbetsvillkor.

Sedan 2013 har Nudie Jeans och förpackningsföretaget Avisera arbetat tillsammans när det kommer till utveckling av märkets förpackningslösningar och butiksemballage. I början av 2017 var Nudie Jeans dessutom först ut av Aviseras kunder med att välja klimatneutralt butiksemballage genom det nylanserade konceptet ÅterBära™.

Hållbarhet genomsyrar hela Nudie Jeans verksamhet och därför känns det självklart att även de förpackningar som vi använder har så liten miljöpåverkan som möjligt, säger Eliina Brinkberg, CSR Manager på Nudie Jeans.

Idag är de papperspåsar med rephandtag som används i Nudie-butikerna 100 procent klimatneutrala – helt i led med Nudies hållbarhetsarbete. Inom en snar framtid ser klädmärket även fram emot att resterande butiksemballage blir klimatneutralt genom ÅterBära.

• PR, kommunikation

• nudie jeans