Avisera lanserar ny grafisk profil

Vi tycker att förpackningar är stor konst. Steve Jobs liknade det vid teater eftersom en förpackning kan hjälpa dig berätta en historia.

”Packaging can be theater, it can create a story.” - Steve Jobs

Den enda konsten som räknas för oss är i alla fall förpackningskonsten. I 25 år har vi levt och andats förpackningar. På vägen har vi samlat på oss en hel massa erfarenhet och kunskap om hur förpackningar kan förhöja upplevelsen av en produkt och kommunicera vad ett varumärke står för. Nu ska vi förpacka oss själva i en ny grafisk profil och uppdatera presentationen av vårt eget varumärke.

A different shade of green

Vi har valt att lägga vår gröna signaturfärg åt sidan. Vi behöver den inte längre. Genom många års strukturerat, målmedvetet arbete har vi blivit ”gröna” på riktigt. Vi har halverat våra egna utsläpp av växthusgaser, har en verksamhet som vi klimatkompenserar för och erbjuder FSC®-certifierade (Forest Stewardship Council®) och 100% klimatneutrala produkter som standard. Hos oss är det enkelt att göra klimatsmarta val. Hos oss hittar du produkter som inte kompromissar vare sig med design, funktion eller miljö.

Vår nya grafiska profil kommer att bli vår plattform när vi nu på allvar lyfter fram vad vi står för: Innovation, hållbarhet, noggrannhet och passion. Vi ska vara branschens mest innovativa och kreativa förpackningsexpert med maximal hållbarhet i fokus.

Från vision till verklighet

Vi har valt att inte vara blygsamma när vi pratar om oss själva. Vi har erfarenheten, nyfikenheten och kreativiteten som behövs för att vara ett namn inom förpackningskonsten. Från och med idag är vi: Avisera - The famous wrap artist.

För mer information, kontakta:

Mariella Lundgren, Marknadschef, Avisera AB, +46 8-560 250 00 mariella.lundgren@avisera.se

Fråga gärna efter våra FSC®-certifierade produkter. Licensnummer: FSC-C110916.

• förpackningskoncept
  • förpackningar
  • butiksemballage
  • thefamouswrapartist
  • förpackningsföretag
  • förpackningsbranschen

Avisera AB utvecklar förpackningslösningar med fokus på innovation, design och funktion. Avisera har som företag klimatkompenserat för verksamhetens utsläpp sedan 2007 och verkar för minimal miljöpåverkan i alla led. Företaget omsätter 78 miljoner och har sitt säte i Stockholm.