Aranäs Fastigheter blir ny kund till Avy

Aranäs Fastigheter blir ny kund till Avy

Aranäs Fastigheter, som tre år i rad utsetts till en av Sveriges bästa hyresvärdar av sina hyresgäster, blir kund till Avy avseende digitala tjänster för ökad service i hemmet. Första hyresgästerna kommer att få tillgång till Avys lösning efter årsskiftet.

Aranäs fastigheter är en populär förvaltare bland sina drygt 5,000 hyresgäster och har tre år i rad vunnit Kundkristallen. Nu stärker bolaget sitt erbjudande ytterligare mot sina hyresgäster genom att lansera en boendeapp med digitala tjänster för allting som rör hemmet. Tjänsten lanseras initialt på ett par utvalda fastigheter, och delar av funktionaliteten kommer att integreras mot Aranäs fastighetssystem - Vitec. Integrationerna bygger på FastAPI och möjliggör bland annat automatiserat flöde för felanmälan, avtalsdata och hyresavisering.

”Vi tycker att Avy har en produkt som ligger väl i linje med vad vårt bolag behöver. Dels en lösning som hänger ihop med vår befintliga infrastruktur där vi redan gjort stora investeringar, men det är framförallt en tjänst som möjliggör för oss att öka servicegraden och tillgängligheten gentemot våra kunder och på sikt även kunna erbjuda dem tjänster kopplat till bostaden, säger Johan Juvén, digital affärsutvecklare på Aranäs Fastigheter.

För Avy är Aranäs en viktig kund som ligger i framkant gällande förvaltning och hög servicegrad gentemot boende.

”Vi är väldigt glada att få arbeta med aktörer som gör sitt yttersta för att skapa kundnöjdhet. Detta är en validering på att våra lösningar möter de högt ställda krav som ledande förvaltare med starkt kundfokus efterfrågar” säger Joacim Gustafsson, VD, Avy.

För ytterligare information kontakta;

Joacim Gustafsson, VD, Avy; joacim@avy.se, 076-8710061

Johan Juvén, Digital affärsutvecklare Aranäs Fastigheter; johan.juven@aranas.se, 070-165 12 31

Avy hjälper fastighetsägare och förvaltare att skapa merintäkter och förbättra kundupplevelsen genom pappersfria kundrelationer och smart boendefunktionalitet.

Med Avy-Tmpl kan fastighetsägare och förvaltare ge boende en enklare och modernare service, och samtidigt skapa en plattform för en smartare fastighetsaffär. I appen kan boende hantera all grundläggande funktionalitet för hemmet och även ta del av noggrant utvalda tjänster för en förbättrad boendeupplevelse från inflyttning till utflytt. Boendeappen tillsammans med en integrations- och tjänsteplattform, samt unik data och kundinsikt är grunden i Avy-Tmpls produkt.

Avy-Tmpl