MHS Bostäder blir ny kund till Avy och lanserar integrerad lösning för boendeapp över hela beståndet

MHS Bostäder blir ny kund till Avy

MHS Bostäder blir ny kund till Avy och lanserar en boendeapp till alla hyresgäster i beståndet under nästa år. Affären sker som en del av partnerskapet mellan Avy och FAST2 där standardintegrationer finns på plats för en sömlös implementation med smidiga lösningar och hög service till de boende.

Samarbetet mellan Avy och fastighetssystemet FAST2 lanserades våren 2020 och innebär en standardintegration delvis baserad på branschstandarden fastAPI vilket möjliggör för fastighetsägare som använder sig av FAST2 att enkelt kunna utvidga sitt kunderbjudande och introducera nya boendetjänster genom ett smidigt gränssnitt.

Vi arbetar aktivt med att utveckla standardintegrationer som knyter ihop det digitala ekosystemet för våra kunder och vårt samarbete med FAST2 är en del av detta arbete. Att få till integrerade systemlösningar för optimal funktionalitet genom hela verksamheten kräver tid och arbete från bostadsbolagen. Vi ser att allt fler fastighetsbolag förväntar sig att leverantörerna löser dessa utmaningar sinsemellan och inte lämnar problematiken till sina kunder” säger Petter Arvidsson, COO på Avy.

MHS Bostäder är en stiftelse som tillhandahåller bostäder till studerande på försvarshögskolan och försvarsmaktens personal. Avys integrerade lösning med boendeapp via FAST2 implementeras för att bidra till ännu nöjdare hyresgäster som genom hög servicenivå och smidiga tjänster får ett enklare boende.

”Vardagspusslet för våra hyresgäster förenklas när vi erbjuder stöd för att till exempel betala hyran, boka tvättstugan och göra en serviceanmälan i mobilen. Att det redan fanns ett samarbete och en standardintegration mellan Avy och vårt fastighetssystem FAST2 gjorde beslutet ännu enklare” säger Susanne Stenman, Chef bostadsförmedlingen på MHS Bostäder.

Avy möjliggör för bostadsbolag och förvaltare att förbättra sin kundvård och genom data och insikt öka intäktstillväxten.