Världspremiär: Försvarssprayen som kan larma larmcentral automatiskt

Teknik och säkerhet i perfekt symbios: Nu kan vi erbjuda er Smart Försvarsspray, ett lagligt preparat som har samma effekt som pepparspray och som dessutom går att koppla till ditt personlarm.

Plegium Smart Försvarsspray är ett kraftigt ögonirriterande mentolbaserat preparat. Förutom att tillfälligt förblinda en angripare och märka denne med rödfärg, larmar försvarssprayen också automatiskt larmcentral om du kopplar den till ditt personlarm.

I Plegium-appen, som finns för både iOS och Android, kan upp till fem nödkontakter registreras. När sprayen aktiveras skickas automatiskt SMS med användarens position och utvalda kontakter rings upp. Det gör Plegiums försvarsspray världsunik, och möjliggör snabbast möjliga hjälp vid en risksituation.

Plegium Smart Försvarsspray har en räckvidd på över 3 meter, och ett innehåll räcker till flera försvarssituationer. Den är också utrustad med en kraftig siren och LED-lampor. För att användaren enkelt ska kunna rycka loss sin försvarsspray med en hand, har den en magnetisk nyckelkedja.

Självklart kan du använda Plegiums Försvarsspray med positions-SMS även om du inte har ett personlarm, eller om du inte vill koppla ihop dem!

Vill du veta mer? Varmt välkommen att höra av er till oss på info@axel.se

• Sociala frågor

• arbetsmiljö
  • personlarm
  • personsäkerhet

Axel Group är Nordens ledande leverantör inom personsäkerhetslösningar. Vår verksamhet är inriktad på personsäkerhet & arbetsmiljö och vårt arbete utgår ifrån arbetsmiljölagstiftningens föreskrifter om Ensamarbete och Våld & hot i arbetsmiljön.

Vårt fokus ligger i att leverera marknadens mest kompletta och kvalitativa personlarmspaket. Vid avtal med Axel Group tar vi ansvar under hela avtalsperioden och strävar alltid efter att våra kunder ska känna sig trygga med oss som leverantör. När kundavtalen är skrivna börjar våra åtaganden.

Hanna Stenvall Magnusson

Presskontakt Kommunikationschef Axel Group +46 709 84 13 71